Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Jobba med sportfiske

Inlägg 1 av 5

2004-08-19, kl 01:15

username

Mikael
Meijer

Jobba med sportfiske

Hej

Är det någon som startat eget med inriktning mot sportfiske. Jag har många gånger funderat över att anordna sportfisketurer i mina närvatten.

Är det någon som har erfarenhet av detta eller känner någon som kan något om det?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-08-21, kl 17:37

paulsson

paulsson

Moderator

Om du går in på webbplatsen:
www.sverigeresor.se

Och söker efter fiske, så borde du hitta många kollegor/konkurrenter.

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-08-22, kl 18:20

jonathan

jonathan

Jag har funderat på att göra samma sak, men i mitt fall blir det bara ett extraknäck isf, Jag har funderat på lite vad man bör ha för utrustning och kommit fram till följande:

Man får nog räkna med att skaffa en rejäl båt, Kanske även med båtvagn beroende på fiskevattnet, hamnar osv.

Flyttvästar åt kunderna får man nog också hålla med och då ska man tänka på att kunder kan komma i alla möjliga storlekar :-)

Man bör nog ha en hel arsenal med fiske spön och drag.

Fiskekort får man nog också se till att ordna åt kunderna.

Och så bör man kolla upp vad som krävs vad det gäller försäkringar mm, om nån får en krok i ögat.

Men kom ihåg att om man tar ut folk på äventyr som guide är man ansvarig för deras säkerhet, och man ska ha fullständig koll på deras säkerhet mm. Drunknar någon på din fisketur så kommar du med all sannolik att bli åtalad.

Så det är väl bara att räkna på det för att se om det går att få lönsamhet i det,

jdk

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 5

2005-08-07, kl 16:59

username

Anders
Sydow

Hej! Jag äger domänen alltomfiske.se, var meningen att det skulle bli en fiskeportal, någon som är sugen på att starta upp den med mig ?

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-12-21, kl 19:52

username

Andreas
Mikko

Låter mycket intressant. Kontakta mig snarast.

Mvh Mikko
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat