Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Företagskonto bank??

Inlägg 1 av 4

2007-01-26, kl 01:14

username

Medlem

Företagskonto bank??

ska starta ehandel butik nu snart och väntar på fskattsedeln. men undrar om man ska öppna ett mankkonto där det löpande går in och ut pengar1 Är det någon som har nåt tips eller bra bank?
Jag kollade på nordeas förslag men det kostar runt 2000 kr i månaden pgiro plus avisering med mera tycker att det verkar väldigt avanserad då jag inte tänkt omsätta så mycket nu under startåret! tacksam för svar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2007-01-26, kl 17:44

hfohrman

hfohrman

Jag har Swedbank företagskonto. Kontot kostar 0:-
Internettbetalningar 400 bankgirobetalningar 500:-/år
Postgirobetalningar 3:- st och extra bankgirobetalningar 1:50 st. Men som företagare klarar man sig oftast att betela med bankgiro

Sedan tar dom 250:- för eget bankgiro nummer. 
Och sist kanske ett företagskort 350:- 

Så jag betalar 1100:- år och det fungerar jättebra. 

Frågan är ju dock sedan hur du skall ta betalt när du säljer via ehandeln. Vill du ha kortbetalningar där kan det kosta en del. Om du inte klarar dig med paypal. Men det beror ju på vilket ehandelsystem du har och vad detta är anpassat för. 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2007-01-26, kl 19:32

username

Medlem

Tack Hans för ditt svar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2007-01-26, kl 21:39

username

Daniel
Johansson

Kortbetalningen eller inte handlar mest om vilken kundgrupp du vänder dig till ;-) Stöd för detta i websystemet går alltid att komplettera med efter behov

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat