Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Försäljning i enskild firma

Inlägg 1 av 2

2009-03-27, kl 08:21

username

Medlem
#58256

Inlägg: 1

Försäljning i enskild firma

Hej..

Jag undrar om man kan ha 2 program för försäljning i Enskild firma..
Jag använder SPCS Enskild firma för Ekonomi och bokföring. Men kan jag tex. använda SPCS Administration till kund register och artikelregister och med följsedlar. Sen bara köra bokföringen i SPCS Enskild firma?
Jag tänkte köra vissa produkter lagerförda och vissa med direkt leverans från leverantör..
Är det okej att köra dom lagerförda i ett annat program och sedan fylla i som tillgångar vid deklaration?
Dom ej lagerförda produkterna kan jag väl bara köra som in och utgift i bokföringen?

Mvh
Andreas

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2009-03-27, kl 08:59

hohrn

hohrn

Inlägg: 42

Hej!

Visst kan du köra två olika program för olika administrativa saker i ditt företag. Det finns många företag som gör det.

Eftersom SPCS Administration innehåller redovisning också, finns det kanske inte någon anledning. Det är klart Visma Enskild Firma ger ett bättre stöd när det gäller bokföring, men samtidigt så ger artikel/lagerfunktioner i SPCS Administration kontering rakt ner i bokföringen vid olika åtgärder.

Mvh

Henrik Öhrn

Henrik Öhrn
Auktoriserad Redovisningskonsult

Filip Erikssons Affärsbyrå AB
Box 14
730 30 Kolsva
Tel. 0221-51040
[email protected]
http://www.affarsbyra.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat