Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Mycket lönsam affärsidee!! Investor sökes

Inlägg 1 av 2

2006-09-04, kl 14:55

username

Kevin

Inlägg: 7

Mycket lönsam affärsidee!! Investor sökes

Hejsan!!

Det är alltid svårt att pressentera en affärsidee utan att berätta för mycket. Men jag ska göra ett försök för att kunna lämmna ut så mycket information som möjligt.

Jag och min kompanjon har en väl utarbetad affärsplan som dels kommer att vara mycket lönsam och dessutom är väldigt efterfrågad.

Vi kommer att via TM vända oss till företagare runt om i landet och erbjuda en "tjänst" (ej produkt).
Tjänsten i sig är efterfrågad och enligt våran marknadundersökning så finns det stort intresse.

Tjänsten kommer att säljas för en rimlig månadskostnad men som faktureras årsvis. Säljarna kommer att jobba hemifrån och på kontor med ett mycket förmånligt provision system.

Vi kommer att hålla till i Göteborg men chanserna att snabbt utöka kommer att gå fort.

KOSTNADER:

Vi har inga leverantörs kostnader eller kostnader för tillverkning av produkt eller liknande.

Kostnaderna kommer att bestå av lokal/kontor och telefon kostnader som kommer Finansieras av försäljning rätt omgående.

Vad vi söker:

Vi har inte kriterierna för ett banklån och behöver alltså någon som har kapital och är intresserad av att investera dom i ett bolag som kommer att växa och dessutom vara mycket lönsamt.

Enligt våra beräkningar kommer det i snitt omsättas runt:300.000 kronor /månaden. Och då har vi räknat väldigt lågt.

Vi behöver någon som är villig att gå in med start kapital för att verksamheten ska komma igång och som gärna har kontakter för lokal/kontor i centrala Göteborg.

Vad vi erbjuder går att diskutera men vi har några mycket attraktiva förslag för rätt person.

Enligt bolagsverket och andra liknande myndigheter är denna affärs idee klockren!

Jag har fått mycket förslag från olika investerare men inte riktigt hittat rätt.

Jag skulle uppskatta om du kunde skicka ett mail och berätta mer om dig själv samt erfarenheter och liknande till mig samt ev kapital budget via mail.

Vi hoppas att få höra från just dig!

Mail: [email protected]


Mvh
Kevin

Ge Aldrig UPP!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-09-08, kl 19:28

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Hej,

Om Er idé är så bra som Ni vill göra gällande så skulle jag inte söka kapital här utan istället vända mig till ALMI. De går in med s.k. villkorslån i precis denna typ av företag och där kan ni låna upp till ca 500.000 kr för att komma igång till en något högre ränta än hos bankerna men å andra sidan skulle det gå åt skogen skriver de av lånen.

Kolla in ALMIs hemsida innan ni gör något förhastat. Det är alltid bra att äga sitt bolag och sin idé.

M.v.h.

Johan Olson
Projektledare med ansvar för bl.a riskkapital til utveckling

Inläggets betyg
Svara Svara med citat