Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Från idé till verklighet

Inlägg 1 av 3

2004-07-11, kl 23:37

username

Medlem
#11532

Inlägg: 8

Från idé till verklighet

Någon som kan ge mig några tips hur jag ska gå vidare om jag vill förverkliga en affärsidé? Det handlar om att tillverka en produkt som jag tror är en bra sådan. Jag har bara själva idén om produkten.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2004-07-13, kl 23:40

username

Ola
Svensson

Inlägg: 25

Skaffa kapital. Ta kontakt med nån kompis som driver eget eller kanske kommunens hjälp

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2004-07-31, kl 00:09

username

Aziz
Aziz

Inlägg: 4

Det viktigaste är att du är realistisk redan från början.

1.Ta reda på hur stort intresset kan vara för din produkt fråga och låt gärna familj och vänner kritisera din produkt och lägga till med nya ideer.
2.Sen så krävs det en hel del kapital som du ska vara redo att sattsa då produkten måste utvecklas och tillverkas.
3. Ta reda på hur det går för konkurrenterna, finns det plats för en til?!
4.Skaffa erfarenhet, ta kurser i ekonomi eller läs böcker

Ett tips är att köpa flera böcker om hur man startar och sköter ett företag från grunden. Jag kan själv tipsa om en bra bok som jag just nu har lånat från biblioteket som heter "Starta eget -med framgång" skriven av Peter Tovman & Bengt -Arne Vedin, boken början från grunden till toppen (affärsidé, marknadsföring, budget, finansering, förtagsform)

Sist men inte minst lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat