Inlägg 1 av 4
2006-08-08, kl 13:11
Hjälp med råd om eventuellt uppfinning
Hej,
Jag har sista veckorna gått och funderat på en uppfinning som jag tror kan vara användbar för alla som är intresserade av fotografering och inspelning. Jag har gjort lite efterforskningar på internet och hos Patentverket och har ej hittils funnit att produkten i dagsläget ännu finns tillgänglig på marknaden.
Nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare. Har funderat på att lämna in en ansökan om Patent till patent och registreringsverket. Men där funnit att det är ganska så kostsamt ( iallafall om man ska få en internationellt duglig patent). Eftersom jag inte har lust att betala en massa pengar för någon ansökan som det sedan visar sig redan är patentbelagd så är jag lite fundersam på hur jag ska gå vidare.
Någon som har några tipps på "säkra" källor som man kan rådfråga som inte tar betalt.
Jag skulle även behöva fler tipps på sidor där man kan söka om patent redan finns registrerade på produkten.
Eller egentligen vill jag även undersöka om jag ens kan skaffa patent på uppfinningen eftersom den egentligen är en kombination och utveckling av redan befintliga produkter.
Som ni märker så behöver jag all hjälp jag kan få :-)
Svara Svara med citat