Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Skildna på F-skattsedel och FA-skattsedel??

Inlägg 1 av 6

2006-08-05, kl 22:35

username

Sebastian
Löving

Inlägg: 3

Skildna på F-skattsedel och FA-skattsedel??

Vad är skilnaden på dem bägge??

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2006-08-07, kl 10:00

liljeblom

liljeblom

Inlägg: 24

F-skatt= Du är företagare på heltid och betalar själv alla skatter och avgifter.
FA-skatt= Du har ÄVEN inkomst från arbetsgivare. Denna betalar då dessa skatter och avgifter för dig. (gäller även starta eget bidrag)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2006-08-11, kl 03:21

username

Pontus
Andersson

Inlägg: 2

Finns det några fördelar med F-Skattesedel framför FA-skattesedel? Utifrån ovanstående svar kan jag inte se någon som hels anledning att välja F-skatt framför FA-skattesedel för någon.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2006-08-13, kl 18:43

username

Medlem
#448

Inlägg: 12

Du har helt rätt. F-skatt är endast aktiebolag som söker, alltså inga enskilda firmor. Om man inte är tappad bakom förstås.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2006-08-14, kl 12:44

username

Gabriella
Vilhemsson
W

Inlägg: 16

Har en fråga när vi ändå e inne på ämnet! Jag funderar på att starta ett it företag, Vad ska jag göra? Regtistrering Skatt? många fråor, Speciellt hur man skattar mm? [email protected] om nån e bra på detta!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2006-08-16, kl 06:54

liljeblom

liljeblom

Inlägg: 24

Jaha, då är jag tappad bakom asså, för när jag startade mitt ENSKILDA FÖRETAG var jag tvungen att skaffa F-skattsedel för det OCH ha kvar A-skattsedel för mitt jobb där jag är anställd på DELTID...skumt....

Inläggets betyg
Svara Svara med citat