Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Bidrag vid anställning

Inlägg 1 av 4

2006-07-17, kl 11:14

username

Niklas
Andersson

Bidrag vid anställning

Hej,

Ny användare här..
Jo, jag och min kollega driver ett aktiebolag där vi skulle behöva ta in ytterligare en resurs. Vi kommer inte kunna erbjuda personen en heltidstjänst och vår kassa är i startskedet för liten för att kunna anställa någon med arbetsgivaravgifter, sociala avgifter etc etc. Finns det någon lättnad, bidrag el dyl för att kunna göra detta ?
Regeringen pratar ju om lättnader för att stimulera nyföretagnde, vad har gjorts ?

Tack på förhand
/Niklas

PS. som ny användare förvånas jag lite över att ni tillåter så mycket reklam i ert forum ?!? varannan postning verkar ju vara erbjudande om t-shirt tryck etc..

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-07-17, kl 18:17

larsarenander

larsarenander

Det finns ett otal mojligheter, prata med arbetsformedlingen.
Lars
[email protected]
www.flysverige.nu
Start av foretag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-07-17, kl 23:01

foretagande

foretagande

Alla former av anställningsstöd är knutna till personer som av en eller annan anledning är arbetslösa. Det finns inga bidrag till företag för att anställa när man inte riktigt har råd utan stöden ska vara en morot som en arbetslös kan lämna för att öka sin anställningsbarhet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2006-08-06, kl 13:43

ruffestuffen

ruffestuffen

Det finns "praktikanter" att få via arbetsförmedl. De har då varit arbetslösa en längre tid. Du kan ha en praktikant i max sex månader till en kostnad av 3000:-/mån. Hörde av andra att även akademiker (nyss fått examen) finns att tillgå. Liten varning dock. Jag tog in helt fel typ av person - puh vilket elände...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat