Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Önskar hjälp att starta!

Inlägg 1 av 1

2006-07-13, kl 13:00

username

Kristina
Lagerlöf

Inlägg: 3

Önskar hjälp att starta!

Efter många års planeringar är jag på god väg att starta upp det företag jag drömmer om och länge jobbat för - en alternativ klädbutik, både fysisk butik och webshop (på webben tydligt uppdelat i tre verksamheter, vilka jag gärna berättar om vid kontakt).

En stor del leverantörer är klara, butikslokal och kunder väntar på min start. Starta eget-bidraget verkar lovande. Det som fattas är startkapitalet vilket ligger kring 100 000 - 300 000:- helt beroende på vilka krav som ställs på mig och företaget i början (av blivande finansiär).

Idén bygger på det alternativa modet med många modeller som även tilltalar "medelsvensson" för ökad kundkrets. Import av kläder, skor och accessoarer samt beställningssömnad, ändringssömnad och lagning av kläder.
Tanken är att utveckla företaget relativt snabbt för högre omsättning och möjlighet att anställa både butikspersonal och sömnadskunniga samt öppna filialer runtom i Sverige och världen.
Mitt mål ligger i eget exklusivt och originellt klädmärke med inriktning på marknaden i USA samt andra delar av världen.

Jag har mångårig erfarenhet av det mode jag riktar in mig på då jag själv lever den livsstilen. Är utbildad sömmerska, med fantastisk fantasi och kreativitet. Sysslar med design och tillverkning av kläder för film och scen, men även till privatpersoner, för närvarande enbart som hobby.

Har en fullständig, välgjord affärs- och marknadsplan att visa, samt portfolio med plagg såsom scenkläder, filmkostymer och bröllopskläder att visa.

Söker någon som tycker detta låter intressant och vill stötta mig ekonomiskt och gärna med mentorskap, för bästa möjlighet att utvecklas och växa.

Med förhoppning om produktivt samarbete,

vänliga hälsningar

Kristina Lagerlöf
[email protected]

Svara Svara med citat