Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Disciplinproblem

Inlägg 1 av 3

2006-07-04, kl 12:47

nemus

nemus

Inlägg: 3

Disciplinproblem

Rubriken säger allt, vad har ni för tips för att hålla disciplinen på topp när ni arbetar hemifrån, eller överhuvudtaget. Jag arbetar på datorn 97 procent av tiden så tyvärr fungerar inte det klassiska "dra ut strömkabeln"-tricket. Jag använder också webbläsaren nästan hela tiden och trots att den är det största hotet mot min produktivitet så kan jag heller inte avaktivera den. Det som lätt blir är att jag slösurfar runt istället för att jobba. Det är säkert så att problemet är i mig, inte i datorn - det vet jag men hur ska jag göra? Tacksam för svar!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-07-04, kl 14:15

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Sätt upp mål och deadline för varje sak du gör. Det är ända sättet att bryta motivationsproblemen. Jag bröt själv trenden från att spela dataspel (Som tidigare dataspelsrecensent) till att försöka omvandla verksamheten till att tjäna pengar. Detta med gott resultat då både dataspel och företagande har samma målsättning: Att öka sina värden. Se dina uppgifter som ett mål att nå och det kan faktiskt bli lika roligt på vägen. Nästan som att spela dataspel.

Mvh

Magnus"Mojo"Olsson

Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-07-05, kl 15:05

nemus

nemus

Inlägg: 3

Tack för tipset!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat