Priset kan du sänka hur mycket du vill det har ingen betydelse om du är ensam om försäljningen, om du däremot konkurerar om samma utgivning är priset avgörande.
Det du behöver är reklam för dina sidor. Att din målgrupp vet om att du finns. Det andra vad gäller faktaböcker är att du behöver göra sidorna intressanta att stanna vid och söka efter de böcker du vill sälja. Detta gör du tydligast med enhetlig profil för sidorna och stadig marknadsföring mot målgruppen i följande ordning: studenter, företag, privatpersoner. Hur appilerar din målgrupp på sidorna? Är informationen tydlig. Verkar bokhandeln ha ett intressant utbud osv samt vad kommer de komma ihåg från bokhandeln när de stänger ned sidan. Namnet? Färgen? Erbjudandet? Priset? Utbudet? Bra frågor! I första hand är det inte Leveransen som är viktig. Den ligger sist i kedjan. Du vill ju trots allt sälja. Att du dessutom har bra leveransvillkor och support är en bonus. har du inte det kan den bräcka verksamhetens rykte när ev klagomål kommer in. I första hand kan jag bara rekommendera dig uppmärksamhet. Själv stängde jag ned dina sidor fort för att de inte tilltalade mig och i efterhand kommer jag bara ihåg att de innehöll data och företagsböcker. Tyvärr inte ens namnet på sidan minns jag. (Bortsett från att jag nu kan läsa tråden ovan).
Mvh
Magnus"Mojo"Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se