Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Kläder (kopia) Thailand :)

Inlägg 1 av 5

2006-07-03, kl 13:06

username

Pipoo
Macoo

Inlägg: 4

Kläder (kopia) Thailand :)

Tjena alla affärsmän o affärskvinnor!

Jag undrar om det är lagligt att skicka me post tex 100 puma tröjjor från thailand hem! eller om man tar med sej på flyget .. tacksam för svar..er det lagligt och man behöver inte betala nått till tull?

Tacksam för svar och info om detta!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-07-03, kl 17:43

mikaely2a

mikaely2a

Inlägg: 71

Hejsan,

Jag skulle inte rekommendera det. Fastnar du i tullen med dina varor så straffas du för smuggling och döms till böter alternativt, vid grov smuggling, 6 månaders fängelse, dina varor beslagtas. Den transportfirma som du har använt, om de känt till att de transporterat kopior kan också de straffas för medhjälp.

Mvh,
Mikael Hansson
Yourlink2asia.com

Mikael Hansson
COO (Chief Operation Officer)
Yourlink2asia

Phone : + 46 (0)8 559 236 49
Email : [email protected]

Web : http://www.yourlink2asia.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-07-04, kl 22:50

username

Jonathan
Borg

Inlägg: 1

Hej, jag vet inte riktigt hur det fungerar men jag har för mig att det är inte olagligt att ta in kopior om det är för egetbruk, men om det är flera kartonger så kan man ju tvivla på att det är för egetbruk.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-07-06, kl 12:38

mikaely2a

mikaely2a

Inlägg: 71

#3 Det stämmer, man "får" importera piratkopior för eget bruk, men som du säger så är ju frågan hur tullen skulle ställa sig till det om du vill köpa in flera lådor.

Mvh,
Mikael Hansson
Yourlink2asia.com

Mikael Hansson
COO (Chief Operation Officer)
Yourlink2asia

Phone : + 46 (0)8 559 236 49
Email : [email protected]

Web : http://www.yourlink2asia.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-07-20, kl 16:26

username

Kent

Inlägg: 204

Du kan inte skicka kopior från Thailand på det sättet du beskriver. Bl.a. gör tullen i Thailand kontroller och upptäcker dom kopiorna stoppar dom sändningen/arna. Det du får ta in "lagligt" är det du tar med dej in när du själv har varit utomlands och det är använda kläder. Tullen brukar inte stoppa någon med bara ett par nya kopior men har du många kan dom konfiskera plaggen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat