Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Vad lägger man på i procent på inköpspriset?

Inlägg 1 av 3

2006-06-24, kl 09:34

username

Linda
Stjernhammar

Inlägg: 9

Vad lägger man på i procent på inköpspriset?

Jag ska precis öppna en butik med leksaker, möbler och barnkläder. Men vad är brukligt att man lägger på i procent på inköpspriset?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-06-30, kl 08:21

username

Maggan
Jonsson

Inlägg: 26

du måste lägga på så mycket du behöver för att gå runt. vissa lägger 250%, vissa 400%.
allt beror på vad du har för kostnader med lokal, lön m.m
sedan ska priset vara överkomligt för kunden också, Det är svårt att svara på en sådan fråga, du får testa dig fram, lägg priset högre och ha rea kanske

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-07-28, kl 23:58

ljsweden

ljsweden

Inlägg: 10

Jag håller på att skapa ett nytt klädmärke för barn och kommer ge ut en kollektion för våren/sommaren 2007.

Mitt klädmärke kommer stå för enkla, trendiga barnkläder med inslag av 60- och 70-tal och mycket färg.

Jag kommer ha demonstrationskläder klara i september, om du vill kan jag skicka dig bilder på kläderna eftersom jag söker återförsäljare.

Du kan också kolla in min blogg där jag berättar om mitt arbete med att ta fram kollektionen: http://lindalej.wordpress.com/

Kontakta mig på [email protected] om du är intresserad!

Och du, det vanligaste för påslag av kläder är att man lägger på 2,5 gång inköpspriset.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat