Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Tips på affärsidéer

Inlägg 1 av 7

2006-06-12, kl 20:37

username

Lars
Hedell

Inlägg: 10

Tips på affärsidéer

Hej! Jag söker tips på en bra affärsidé. Målet är att söka starta-eget-bidrag via AF. Inom vilken ramar måste man hålla sig inom. Kan man t.ex. få bidraget för att starta en webshop? Hör även av dig om du har annat lönande koncept. Bara det ger en lön som går att klara sig på. MVH
[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2006-06-13, kl 11:54

RT

RT

Inlägg: 31

Vad jag vet om starta-eget-bidrag är att, Företaget måste tydligen vara igång. Och inte ens då är det säkert att man kan få bidraget.

Om du kan få bidrag för att starta en webshop, så tror jag att svaret är ja på den frågan. Du kan få starta-eget-bidrag till all företagsstart Men du måste ju då ha en bra affärsplan och registrerad och vara igång, du får ej arbeta ngn annan stans & du ska vara "arbetslös". Men hör med din arbetsförmedlare (om du är inskriven/arbetslös) Annars är det bara att ringa till AF. Det ska finnas en som är ansvarig före starta-eget-frågor där

RT

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2006-06-13, kl 17:55

username

Medlem
#46452

Inlägg: 6

tot989 du är ute och cyklar rejält. Varför skulle man få ett start-bidrag till något som redan är startat? Nej tvärtom får INTE verksamheten vara igång.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2006-06-14, kl 20:49

username

Lars
Hedell

Inlägg: 10

Beredd att hålla med hansthomas där. Nån som vet om det ställs särskilda krav på den som söker starta-eget-bidrag. Gör de en kreditupplysning? Eller lägger det all vikt vid affärsplanen och förutsättningarna att lyckas?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2006-06-16, kl 13:46

username

Jani
Lokka

Inlägg: 29

Håller på att starta företag själv och vet hur det går till. Du måste vara arbetslös (oftast) och ha svårt att få jobb du måste skriva en äffärsplan som du sen presenterar för din handläggare på AF. Företaget får registreras och så vidare men du får inte ha någon inkomst i företaget innan bidraget är beviljat. När din Affärsplan e klar ska den utredas an AF och de hyr förmodligen en konsukt som går igenom den och ser ifall den är lönande. När beskedet kommer är det bara att trampa gasen i botten. Affärside kan jag inte hjälpa dig med.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2006-06-18, kl 16:13

username

Lars
Hedell

Inlägg: 10

Tack för bra svar! Har arbetat fram en Affärsidé. Är dock inte säker om den håller. Om någon sitter inne med nåt intressant och vill dela med sig. Maila gärna.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2006-07-08, kl 15:09

AHDesign

AHDesign

Inlägg: 8

Hej...
Ett tips på en bra sida när det gäller att utforma affärsplan m.m. www.bry.se
Annelie

Inläggets betyg
Svara Svara med citat