Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta eget - frilansjournalist

Inlägg 1 av 2

2006-06-05, kl 12:03

username

Marcus
Larsson

Starta eget - frilansjournalist

Hej

Jag har bloggat under snart ett halvår och arbetat upp en god läsarskara. Nu har det även börjat dyka upp erbjudanden om att ställa upp i annan media, vilket naturligtvis är kul och ett bevis på att folk gillar det jag skriver.

Då jag inte har något eget företag att fakturera till blir det mycket skatt och lite förtjänst. Summorna är inte stora, men de skulle kunna räcka till att köpa in lite material till verksamheten.

Hur går jag till väga för att starta upp ett bolag i enkel skala? Som inte innebär en massa pappersarbete eller kontantinsats?

svara gärna till [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-06-07, kl 10:29

username

Ola
Edeblom

En enskild firma kostar nästan ingenting att starta men det finns inget sätt att driva ett företag utan en massa pappersarbete. Du har tre alternativ, registrera en firma och acceptera pappersjobbet eller anlita en ekonom som sköter alla dina papper. Du kan också använda en frilans-faktureringstjänst som betalar ut lön enligt konstens och skatteverkets alla regler. Det finns ett par stycken och jag driver en sådan som används mest av musiker och fotografer. Hör av dig om du vill veta mer....

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat