Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Ung kreativ tjej vill driva nattklubb! Soker radgivning!!=)

Inlägg 1 av 5

2006-05-14, kl 20:07

username

Medlem
#40187

Inlägg: 3

Ung kreativ tjej vill driva nattklubb! Soker radgivning!!=)

Hello!

Jag ar en ung och driven person med manga bollar i luften! Har haft en ide om att starta eller ta over en nattklubb i en sommarstad i Sverige! Detta ar inget jag kommer genomfora i ar, men jag vill borja planera och se vilka mojligheter jag har! Med tanke pa min alder(20) har jag inte sa mycket erfarenheter av att starta eget. Skulle darfor bli glad om personer med erfarenhet fran kroglivet i Sverige eller utomlands ville ge mig lite hjalp pa traven!
I vilken ande ska jag borja? Hur skoter man finansieringen i borjan? Jag ar redan overtygad att klubben kommer gora succe om mina planer gar igenom! Sa alla seriosa rad ar givetvis mycket valkomna och uppskattade!! Tack pa forhand!! //Linda
ps. befinner mig for tillfallet i utlandet och har darfor inte alla tecken! ds.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-05-14, kl 20:52

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det är en tuff värld att driva nattklubb det brukar vara många som vill ta över när du väl är etablerad, och sätten är många. Som tidigare nämndeman såg jag en hel del, och mitt råd är ge dig in på något mindre farligt, om du förstår vad jag menar.

Lars

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-05-21, kl 18:01

svannas

svannas

Inlägg: 25

Jag rekommenderar att du kontaktar redan etablerade krögare och nattklubbsägare och försöker få vikariat för att lära dig hur det praktiska arbetet går till. Som du kanske förstår kan det här bli svårt i den staden där du planerar att etablera dig eftersom de då lär upp sina konkurrenter.

I en sån här branch är erfarenhet, drivkraft och marknadsföring A och O. Ett gott rykte ger dig kunder. Där jag bor håller ett uteställe i runt 5 år innan de går i konkurs och köps upp igen. Det finns helt enkelt för många! Så tänk igenom noga varför du tror att det finns en marknad för din nattklubb. Och du, vänta dig inte att bada i pengar i första taget ;)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-05-30, kl 20:21

Kemal

Kemal

Inlägg: 50

Tja va trevligt att det finns företgassamma ungdomar :P trodde nästan att jag var ensam där ett tag :D hehe Jag är en entrepenör som arbetar med väldigt många olika saker. Jag har bland annat drivit en sportsbar i ystad och sen så har jag drivit partyfirmor utmoland i bla. koss, sunnybeach alanya osv. När du ger dig in i nattklubbsbranschen stöter du på väldigt stora konkurrenter speciellt om du öppnar i en sommarstad där konkurransen är enorm under en viss period av året. Såg att en kille skrev att du inte skall förvänta dig att simma i pengar och det är verkligen sant :P tyvär är verkligheten sådan för nattklubbar i Swe. Men allt är en fråga hur mkt du är beredd o offra ??? Behöver du hjälp med ngt så kan du kontakta mig : [email protected] börja med att skriva en affärsidè och bestämma din inriktning på nattklubben !!
mvh/ kemme

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-06-05, kl 14:17

username

Nicklas
Runelid

Inlägg: 18

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hello!

Jag ar en ung och driven person med manga bollar i luften! Har haft en ide om att starta eller ta over en nattklubb i en sommarstad i Sverige! Detta ar inget jag kommer genomfora i ar, men jag vill borja planera och se vilka mojligheter jag har! Med tanke pa min alder(20) har jag inte sa mycket erfarenheter av att starta eget. Skulle darfor bli glad om personer med erfarenhet fran kroglivet i Sverige eller utomlands ville ge mig lite hjalp pa traven!
I vilken ande ska jag borja? Hur skoter man finansieringen i borjan? Jag ar redan overtygad att klubben kommer gora succe om mina planer gar igenom! Sa alla seriosa rad ar givetvis mycket valkomna och uppskattade!! Tack pa forhand!! //Linda
ps. befinner mig for tillfallet i utlandet och har darfor inte alla tecken! ds.



Hej Linda

Vi är tre personer som är i samma sits som dig. Vi har påbörjat arbetet med ett nöjsställe pub/café m.m. Jag kan inte ge dig mycket råd nu men du kan följa hur det går för oss på vår blogg, www.venivedivici.se
Ge inte upp;)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat