Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

GBG - Seriös partner sökes, starta modern kläddbutik i GBG

Inlägg 1 av 7

2006-04-20, kl 00:09

Admir

Admir

Inlägg: 59

GBG - Seriös partner sökes, starta modern kläddbutik i GBG

Hej. Jag är en kille som snart fyller 20 år. Jag är ambitiös och väldigt smart. Jag är en kämpe som vill bli något stort. Jag är väldigt kreativ och har ett mycket starkt självförtroende. Jag anpassar mig lätt till olika saker, så som personer med mera. Jag söker en likasinad partner som älskar mode och vill komma upp sig inom kläddbranchen.

Jag söker en person som har ett stort kunnande inom området, samt har ett visst startkapital eller kan få det på något sett. Jag söker en person som är allmänt smart och krativ av sig. En person som är nytänkande.

Jag nöjer mig inte med att öppna en butik. Om jag öppnar en butik, ska den på kort sikt bli en succe och öppna vägar för en klädbutiks-kedja.

Idag är det så att många butiker har stora sortiment med massa kläder, både bra och dåliga. Det jag vill är att ha ett stort sortiment, men med bara bra grejer. Jag vill ha ett sortiment som täcker allt från herrar och damer till barn och accesoarer med mera. Det jag vill är att ha kläder och annat om jag vet kommer bli storsäljare, som jag vet att folk kommer köpa säkert. Sedan vill jag ta in mer av vissa märkes-kläder som det inte finns lika mycket av i Sverige som i andra länder, så som Lacoste, Fred Perry, Evisu, Tiger, J.L. m.m. Ingen butik idag täcker stora delar av dessa kläder i en o samma butik. Jag vill samla allt på en och samma plats med bara de fina grejerna som jag vet kommer sälja stort till många.

Sedan vill jag ha en grymt snygg butik som kommer få andra butiker och se ut som om de inte gjort med de sedan 60-talet. Jag vill ha musik i butiken och inte som andra butiker. Det ska vara det senaste som man fixar själv och spelar upp. Sedan har jag tänkt att man kan lansera nya märken i butiken och även marknadsföra de på plats i butiken.

Sedan har jag mycket mer ideer. Bl.a. att man kommer hjälpa till emd välgörenhet. Vinsten blir kanske mindre, men man komemr få sålt mycket sedan först och främst gör man en viktig insats och vissar att man är en bra butik som inte bara tänker på pengar. Pengar kommer alltid, men det är namnet man får skapa själv. Det finns hur mycket möjligheter som helst man kan få till i en butik, men ingen idag vill varken satsa, vågar inte eller har helt enkelt inget nytänkande.

För detta behöver jag en partner som vill satsa 300% och köra hela vägen. En person som tror att detta går att ordna till en succe. Sedan är inte detta alls omöjligt. Jag anser mig själv mycket smartare än de personer som öppnat sina butiker nyligen. Jag tror att jag har detta rätta för detta.

Hör av dig på min mail så kan vi prata vidare. Min mail hittar ni här nere.


MAIL: [email protected]


MVH//
Admir B

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2006-04-22, kl 22:07

username

Gunnar
Flodin

Inlägg: 2

Några första råd på vägen; korrekturläs texten, spela på Lotto. Lycka till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2006-04-23, kl 11:56

Admir

Admir

Inlägg: 59

Korrekturläs texten? Spela på Lotto? Du var rolig du. För det första är det bara ett gladd, då jag vill hitta en partner jag kan börja jobba med från noll med allt. Sedan blir allt bra i slutändan så kan det gå långt. Hur tror du de flesta bolag bildas? Med miljoner ur egen ficka? Har ma en bra idé och pushar på den kan du gå hur långt som helst. Har vänner som startat klädd-butiker och som klarar sig väldigt bra på det och de är inga genier eller att de lagt ner svinmycket pengar. Sedan är inte butikerna något speciellt heller.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2006-04-24, kl 13:40

username

Patrik
Esselmark

Inlägg: 3

Är grymt intresserad - är seriös till 1000& så svara gärna på mitt e-mail du fått... [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2006-04-24, kl 13:46

username

Patrik
Esselmark

Inlägg: 3

Glömde säga att jag är grymt intresserad av design och inredning med, skulle passa bra ihop med dina idéer. Har även bra kontakter inom reklam och hemsidor osv... men som sagt verkar jag intressant så maial gärna tillbaka... Ha de gott

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2006-04-25, kl 15:48

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 21

Du får det att låta så himla enkelt. Du hinner bli pensionerad innan du får tag i en stor lokal i centrala stan. Men men, lycka till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2006-06-15, kl 20:04

username

Anders
Nilsmarker

Inlägg: 8

Tja, har du kommit vidare med idén? Har idéer o kontakter inom import och logistik om det behövs. Hör gärna av dig.
Anders, [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat