Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Fel i momsen

Inlägg 1 av 2

2006-04-11, kl 11:18

username

Anders
Wangsell

Fel i momsen

Hej,
Har upptäckt att jag har en liten differens i min momsredovisning (i bokföringssystemet) i förhållande vad jag redovisat i skattedeklarationen i Skattemyndigheten. Det handlar inte om så mycket pengar och jag har kontrollerat att det jag registrerat i bokföringen är rätt.
Hur skall jag meddela detta till Skattemyndigheten så att jag kan efterbetala så det blir rätt. Vill ju göra rätt för mig.

Tacksam för svar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-04-13, kl 15:28

username

Fredrik
Stigsson

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej,
Har upptäckt att jag har en liten differens i min momsredovisning (i bokföringssystemet) i förhållande vad jag redovisat i skattedeklarationen i Skattemyndigheten. Det handlar inte om så mycket pengar och jag har kontrollerat att det jag registrerat i bokföringen är rätt.
Hur skall jag meddela detta till Skattemyndigheten så att jag kan efterbetala så det blir rätt. Vill ju göra rätt för mig.

Tacksam för svar.

Hej Anders!
Det allra enklaste är att du skickar in en ny skattedeklaration för samma period med samma deklarationsdag med nya rättade siffror.

Mvh// www.jfsbokforing.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat