Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Behöver hjälp med namn på företag.

Inlägg 1 av 3

2006-03-19, kl 11:46

username

Patrik
Nilsson

Inlägg: 8

Behöver hjälp med namn på företag.

Hej. Jag har kört fast i att lyckas tänka ut ett namn för ett företag som ska sysselsätta sig med att skära ut loggor för skyltar och även göra bildekor. Tanken är väl att företaget ska kunna växa och sysselsätta sig med mer inom profilering så därav att det bör vara ett namn som på något sett innehåller något inom profil eller åt det hållet. Någon som har något förslag ? Det står still i huvet på mig/oss

Tacksam om någon svarar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-03-22, kl 14:49

svannas

svannas

Inlägg: 25

Tyvärr inte ett svar på tråden, men...

Ett tips kan vara att skriva ut delägarnas namn så man kan brainstorma runt dessa. Då blir företaget lite mer personligt :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-03-22, kl 16:14

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Se till att ditt namn är lätt att komma ihåg samt att logon du ska ha till det är väl tydlig. I din bransch handlar det helt klart om att synas och bli ihågkommen. Och även som i de flesta branscher på ett positivt sätt. Jämför med andra skyltmakare vad de har för namn och försök se vilka som märks mest och på vilket sätt. Du har ju så gott som de flesta på eniro.se. Jämför hur lätt du läser vissa namn och se även hur fel man kan tolka andra.

I övrigt om du behöver kontakt med en en illustratör för vissa skyltar så finns jag tillgänglig. ;-)

Mvh
Mojo
www.uddatorp.se
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat