Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Export från china...

Inlägg 1 av 3

2006-03-06, kl 22:04

username

Patrick
Iriarte

Inlägg: 4

Export från china...

Hejsan.
Det är så att jag ska till china i april och jag tänkte ta med mig lite märkes kläder osv..

så jag undrar hur mycket man får ta med sig? om det finns nån lag eller regel som säger att man inte får ta med sig vissa grejjer..

och om man nu skulle vilja skicka därifrån till sverige.. hur man gör...

och om nån har nån bra kontakt därnere som de skulle kunna tipsa om.. angående märkes kläder helst jeans..

Tack..

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-03-07, kl 22:06

username

Vata
Import

Inlägg: 4

Beror på vikten, 10kg handbagage och 20kg resväska är det nog.

Det finns en gräns hur mycket RMB du får köpa för enligt lagen och det papper du kommer få sen att skriva på, men ingen kan kolla upp vad värdet är.

Att skicka till Sverige är inte värt mödan nästan, det .är inte bara tralla in som här på posten och ta en kartong och packa in sakerna du ska skicka sen skriva vart och betala. Vykort funkar dock helt okej.

Vilken stad ska du till?, har varit i en del. Gå till nåt klädesvaruhus bara (Där små kineser jobbar i bås), där är det prutning som gäller, bara roligt. Dom har stör

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-03-07, kl 22:07

username

Vata
Import

Inlägg: 4

..Dom har alla större märken på alla klädesplagg så det är bara gå till ett klädesvaruhus (Där har dom alla klädesplagg).

Inläggets betyg
Svara Svara med citat