Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

starta eget, data design

Inlägg 1 av 3

2006-03-02, kl 18:58

username

Jenny
Blomqvist

Inlägg: 1

starta eget, data design

Hej,
jag har funderat lite på att starta ett eget företag, jag har hjälp lite kompisar osv. att göra broshyrer, hemsidor etc. och för att få in lite mer pengar och kanske få lite mer jobb så tänkte jag starta eget vid sidan om. Hur går jag tillväga och vad behöver jag tänka på, jag antar att alla program jag använder ska vara orginal program och vet ngn vart man kan köpa design program billigare?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-03-04, kl 17:33

username

Daniel
Weklund

Inlägg: 15

Det finns en del att tänka på, det är rätt.
Det finns många, väldigt många företag i Sverige som inte har licenser för sina program. Hur man vill göra med detta avgör man själv, känn dig inte ensam i företagssverige om du inte kör med orginalprogram. Men det är klart föredömligt att använda sig av orginalprogram, dessutom är det direkt olagligt att använda sig av piratkopior.

Vill du köpa orginal kan du dra programmet på ditt företag, då blir det 25% billigare när du drar det på företaget. Det är helt lagligt.

Daniel
Blidinegen.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-03-15, kl 21:51

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Du kan börja med att köpa lite äldre versioner som begagnade och sen när du har tjänat lite pengar uppgradera till nyare versioner. Många företag i branschen jobbar fortarande med t ex Illustrator 8 eller InDesign2 ....

Inläggets betyg
Svara Svara med citat