Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Uppsägning av lokal

Inlägg 1 av 2

2006-01-29, kl 12:53

username

Bobbi
Bergman

Uppsägning av lokal

Jag har ett problem. Har under 3 års tid hyrt ett rum i en lokal och sade upp detta nu i januari pga att lokal ägeren tagit in konkurrerande verksamhet till mig vilket gjort att jag inte kunde vara kvar. 3 dagar efter att jag flyttat ut flyttade dessutom den nya verksamheten in i "mitt" rum. Jag vägrar nu betala den 3 månaders uppsägning som står i mitt kontrakt pga att "mitt" rum redan är ut hyrt. Men ägaren säger att mitt konrakt inte specieficerar något speciellt rum och erbjuder mig ett annat under uppsägningstiden. Kan detta verkligen vara rätt? I knotraktet står bara lokalen hyrs... Inte ett or om rum eller så. men om man ska hård dra det hyra jag väl hela lokalen! Behöver hjälp och tips: Tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-01-29, kl 19:06

mrnowhereman

mrnowhereman

är lite osäker, men spontant tycker jag att du inte borde behöva betala hyra om någon annan flyttat in i rummet. Du har ju rätt att använda det i tre månader till.

Som vanligt är det svårt att ge specifika råd när man inte vet hela händelseförloppet samt har kontraktet framför sig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat