Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Utkörning av nybakat bröd

Inlägg 1 av 10

2006-01-23, kl 00:08

username

Linda
Lord

Inlägg: 23

Utkörning av nybakat bröd

Undrar om ni tror det finns nån marknad för utkörning av nybakat bröd på morgonen?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2006-01-23, kl 00:25

username

Thomas
Bergman

Inlägg: 23

Om du bor i en storstad finns det absolut stora pengar att tjäna.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2006-01-24, kl 01:16

username

Linda
Lord

Inlägg: 23

Bor i Linköping. Frågan är bara vilka pris och så man ska ha. Har funderat lite på vad folk kan vara beredda att betala. Om man typ skulle sälja frallor och liknande, vet nån vilka priser som vore rimliga?

Funderade 2 kr styck. Vet inte om det verkar rimligt? Då skulle ju t.o.m. en familj ha råd att köpa till varje morgon i månaden.. vilket vore bra.. iaf för mig.

Vilket bolag vore bäst? Tänkte på Enskild firma.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2006-01-26, kl 23:26

jempa686

jempa686

Inlägg: 81

Hej!

Hade samma affärsidé för ungefär 12 år sedan men det stannade vid idé och registrering av företagsnamn. Har inte namnet kvar idag.

Mitt förslag är att du gör en marknadsundersökning. Hör med dina potentiella kunder om efterfrågan finns.

Ett tips är att låta dina kunder prenumerera på utkörning av bröd. Då vet du i förväg hur många bröd du säljer per dag.
Ett annat tips är att du ger dina kunder möjligheten att få brödet hängt på dörren. Ska man ha nybakt bröd på morgonen vill man ju helst ha det innan man ska duka fram frukosten. Att sälja bröd på eftermiddagen skulle jag personligen som kund inte nappa på. Jag vill inte köpa morgondagens frukostbröd dagen innan, vad blir då vitsen med att få det hemkört.

Har lite fler idéer som jag redan tänkt ut när jag själv som sagt var inne på samma verksamhet. Har även ett förslag på företagsnamn om du inte kommit på nått själv ännu.

Säg till här om du är intresserad.
Det kostar dig inget att få mina idéer, jag behöver dem inte längre själv och ser hellre att någon annan driftig person gör något av dem än att dem faller i glömska.


MVH Jenny

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2006-01-28, kl 01:13

username

Linda
Lord

Inlägg: 23

Vill gärna höra dina idéer och förlag.. Håller med dig.. tänkte också på prenumerera.. och hänga på dörren, det var en bra idé.. Nej, precis man vill ju ha det samma morgon.. annars är det ingen vits med hela grejen..

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!

Hade samma affärsidé för ungefär 12 år sedan men det stannade vid idé och registrering av företagsnamn. Har inte namnet kvar idag.

Mitt förslag är att du gör en marknadsundersökning. Hör med dina potentiella kunder om efterfrågan finns.

Ett tips är att låta dina kunder prenumerera på utkörning av bröd. Då vet du i förväg hur många bröd du säljer per dag.
Ett annat tips är att du ger dina kunder möjligheten att få brödet hängt på dörren. Ska man ha nybakt bröd på morgonen vill man ju helst ha det innan man ska duka fram frukosten. Att sälja bröd på eftermiddagen skulle jag personligen som kund inte nappa på. Jag vill inte köpa morgondagens frukostbröd dagen innan, vad blir då vitsen med att få det hemkört.

Har lite fler idéer som jag redan tänkt ut när jag själv som sagt var inne på samma verksamhet. Har även ett förslag på företagsnamn om du inte kommit på nått själv ännu.

Säg till här om du är intresserad.
Det kostar dig inget att få mina idéer, jag behöver dem inte längre själv och ser hellre att någon annan driftig person gör något av dem än att dem faller i glömska.


MVH Jenny

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2006-01-30, kl 23:11

jempa686

jempa686

Inlägg: 81

Hej!

Ska försöka sammanställa det jag tänkt ut för 12 år sedan.
Är dessvärre mitt uppe i ett stort projekt som slukar all min tid, men jag har inte glömt bort dig.

Vill du ha svaren öppet för alla att läsa eller skickade via mail? I sånt fall måste jag ha en mailadress.

Tittar in med jämna mellanrum här så fort jag får en stund över.

MVH Jenny

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2006-02-02, kl 18:39

username

Linda
Lord

Inlägg: 23

Ok, du kan maila till [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2006-03-17, kl 08:45

username

Christoff
Hagelin

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!

Hade samma affärsidé för ungefär 12 år sedan men det stannade vid idé och registrering av företagsnamn. Har inte namnet kvar idag.

Mitt förslag är att du gör en marknadsundersökning. Hör med dina potentiella kunder om efterfrågan finns.

Ett tips är att låta dina kunder prenumerera på utkörning av bröd. Då vet du i förväg hur många bröd du säljer per dag.
Ett annat tips är att du ger dina kunder möjligheten att få brödet hängt på dörren. Ska man ha nybakt bröd på morgonen vill man ju helst ha det innan man ska duka fram frukosten. Att sälja bröd på eftermiddagen skulle jag personligen som kund inte nappa på. Jag vill inte köpa morgondagens frukostbröd dagen innan, vad blir då vitsen med att få det hemkört.

Har lite fler idéer som jag redan tänkt ut när jag själv som sagt var inne på samma verksamhet. Har även ett förslag på företagsnamn om du inte kommit på nått själv ännu.

Säg till här om du är intresserad.
Det kostar dig inget att få mina idéer, jag behöver dem inte längre själv och ser hellre att någon annan driftig person gör något av dem än att dem faller i glömska.


MVH Jenny



skulle vara trevligt om du skickade alla information till mig. [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2013-09-20, kl 01:21

JOSEF22

JOSEF22

Inlägg: 1

Har funderat på idén rätt länge. Det brinner en liten entreprenörsglöd hos mig. Jag tar gärna emot info på [email protected]

grymt tacksam!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 10

2013-09-20, kl 12:38

ShannonAlessa

ShannonAlessa

Inlägg: 16

Vilken underbar idé!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat