Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

AffärsutvecklingsKonsult

Inlägg 1 av 5

2006-01-20, kl 20:06

username

Dennis
Eriksson

AffärsutvecklingsKonsult

Hej

Ar väldigt intresserad av att veta olika företags behov av Affärsutveckling?

De senaste åren har jag arbetat inom stora Nordiska och Europeiska huvudkontor med huvuduppgift att strategiskt centralisera administrativa arbetsuppgifter för olika regional kontor.
Arbetet innebär att ständigt förbättra företagets effektivitet och kvalitet internt såsom externt genom analysering, projektarbete och exponering mm. Det kan vara att förbättra kommunikationen mellan avdelningar, skapa en informationskanal eller helt enkelt att kartlägga företagets rutiner med hjälp av rutinbeskrivningar och flowcharts.

Jag brinner verkligen för min arbetsroll och vill nu fortsätta att utveckla nya företag inom olika branscher vilket jag vet att det finns ett stort behov av. Men jag vet inte riktigt vad företagarna själva anser, många tycker att de har allt under kontroll och att det är en kostnad att anlita en konsult, inte en investering som det i mångt och mycket kan vara!

Berätta gärna vad ditt företag anser om en extern hjälp och inom vilka arbetsområden som ni tror att min kunskap och tjänst skulle kunna komma till nytta?!
Uppskattar all hjälp jag kan få, är du själv konsult inom något liknande och vill dela med dig din erfarenhet så skicka ett e-mail till mig och berätta lite…

[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-01-21, kl 19:49

Admir

Admir

Arbetat på stora nordiska och erupeiska huvudkontor säger du. Då borde du ha riktigt grym utbildning och riktigt bra med meriter, om du nu gjorde några bra jobb vill säga. Varför då söka jobb hos små företag som de flesta här är när du kan tjäna det tiodubbla hos de stora firmorna? Sedan om du nu gjort det i många år borde du vara vice VD eller till och med VD på något företag. För den som klarar av såna uppgifter, klarar även att driva ett stort företag.

P.S. Nyfiken bara =)

MVH//
Admir B

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-01-22, kl 01:49

username

Dennis
Eriksson

Du har kanske rätt i att detta är fel forum.
Min avsikt med inlägget var att försöka få en uppfattning om hur mellanstora* företag spontant ser till behovet av affärsutveckling, något jag saknar för tillfälligt.

* Årsomsättning 100 miljoner -->

Globala företag har oftast en egen avdelning eller arbetsgrupp som ständigt arbetar med denna typ av utveckling tillsammans med övrig personal. Det skulle krävas en stor arbetsgrupp för att det ens skulle vara möjligt att hjälpa ett stort företag med denna tjänst. Man klarar oftast inte detta på egen hand även om man själv har kunskapen...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 5

2006-01-22, kl 18:05

foretagande

foretagande

Storleken på ett företag definieras inte genom omsättningen, det borde du väl veta! Vad som skiljer ett litet företag från ett stort är balansomslutningen och antal anställda, 10/24-bolag är ju ett vedertaget begrepp ex.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-01-23, kl 08:31

username

Dennis
Eriksson

Med tanke på tidigare inläggs frågor så försökte jag göra det väldigt enkelt men det gick lite väl fort att skriva! Givetvis kan man inte bara titta på omsättningen när man mäter företags storlek, däremot kan man få sig en ganska så bra uppfattning när man jämför företag inom samma bransch genom att titta på omsättningen...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat