Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Beach Club Hotell på Gotland?

Inlägg 1 av 4

2006-01-19, kl 10:59

username

Christian
Westling

Beach Club Hotell på Gotland?

En liten affärsidé jag har är att man på Gotland skulle etablera ett renodlat Beach Club Hotell. Förebilden är http://www.marbellaclub.com

Tanken är unik då inget liknande finns på Gotland. Trots att ett köpstarkt klientel besöker ön så finns inga exklusiva boendeformer, annat än något fint hotell i centrala Visby.

Ett inhägnat clubhotell lite utanför Visby med hotellbyggnad samt fristående bungalows, privat strand och en stor pool samt en stor trädgård.

Skulle detta fungera på Gotland, eller är säsongen för kort/vädret för kallt?
Det ska ju vara varmare där än övriga landet.

Lite oordnad tråd, hoppas ni förstår poängen.
Tack på förhand för alla svar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-01-19, kl 15:12

username

Medlem

Tror inte det är ekonomiskt hållbart. Du måste i princip tjäna pengarna på 2 månader om året. Folk som kommer dit på lågsäsong bor nog på hotellen inanför murarna. Du måste kunna locka kunder på lågsäsong också. Visby på höst,vinter och vår är väl dött vad jag vet. Ohållbart att hålla stängt 9-10 månader om året då hyran kommer att vara ofantlig!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-01-19, kl 15:14

username

Medlem

Jag har dock en annan ide som du kanske skulle vilja ta del av. Kom på den för två år sedan när jag cyklade runt på gotland och fårö!

chvonp: Bor du på Gotland eller?

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2006-02-23, kl 04:25

username

Andreas
Käiväräinen

resten av året går utmärkt att tjäna pengar på oxå då i form av en SPA anlägning....

[email protected] om du vill diskutera mer

Inläggets betyg
Svara Svara med citat