Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Ni som har hunddagis

Inlägg 1 av 2

2006-01-18, kl 00:14

username

Jonas
Olofsson

Ni som har hunddagis

Hej!

Jag hade för ett tag sedan funderingar på att starta ett hunddagis, då jag älskar hundar och behöver någonstans att ha min hund på dagarna ;) Jag har hittat en bra central plats med mycket grönområden och väldigt många hundägare.

Min fråga är bara, hur fasiken får ni som har hunddagis verksamheten att gå runt?? Även om man har en månadskonstnad på 2000:- per hund så kan du inte ha hur mycket hundar som helst. Och du har kostnad för hyra o.s.v och sedan ska du ha ut en lön. Och ska du ha fler hundar så får man vara två (vilket man nästan får vara oavsett). Och då blir det ännu svårare att få i hop till en lön att leva på.

Jag har varit på ett par hunddagis och tittat, de flesta ligger lite utanför stan och får väl på det sättet ner sin hyra lite, men ändå. Berätta gärna om jag har missat någon eventuell intäkt (eller utgift..:))

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-01-19, kl 11:05

username

Anna
Törling

Hej.

Bor du i en storstad kan du nog räkna med betydligt dyrare lokalhyra samtidigt som du kan ta ut högre avgifter för hundarna. Kan lova dig att många som driver hundagis gör det som hobby, med annan inkomst vid sidan eller som projekt genom komunen.
Ska de leva på det får du nog ha en ganska unik ide och kanske ett kvällsjobb. Många hundagis har ju flera tjänster än just att passa hundarna Tex utbildningar, kurser, försäljning eller pälsvård.

Lycka till och tänk på att vara företagare inebär inte en jätte inkomst på engång.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat