Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Ny söktjänst släpps inom kort

Inlägg 1 av 4

2006-01-13, kl 19:57

username

Fredrik
Grahn

Inlägg: 8

Ny söktjänst släpps inom kort

jag pratar om creativesection.se som kommer inom kort. Sidan är en söktjänst där man kan söka efter reklam-, webb-, designbyråer, illustratörer, reklamfotografer etc. Sökresultatet visar info om byrån såsom kontaktuppgifter, antal anställda, kunder, vem jobbar där etc, samt möjlighetn att titta på deras kreativa jobb såsom reklamfilmer, annonser, fotografier, webbsidor etc. Du kan även söka på tex efter alla reklambyråer som jobbat med tex IKEA eller en designbyrå som designat förpackningar och vips så kommer respektive resultat som matchar sökkriterierna. På sidan kommer det också finnas verktyg som ger möjlighet till offertförfrågningar, maila kollega, skapa egen projektgrupp etc. Företagets mål är att bli Sveriges största söktjänst av kreativa företag. vad tycker ni om affärsidén? kom gärna med synpunkter, idéer, förslag, etc. är det kommersiellt gångbart.

mvh Fredrik Grahn

mvh, Fredrik

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-01-14, kl 03:19

username

Medlem
#40047

Inlägg: 13

Offertförfrågningsverktyg låter intressant. Resten av det du nämner kan jag inte uttala mig om då jag inte är så insatt i hur mediabranschen fungerar.

Hur hade du tänkt att offertverktyget skulle fungera?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-01-20, kl 12:50

username

Fredrik
Grahn

Inlägg: 8

Hej Kihlbom,

som weefacit fast även utvecklat för reklam, design, event, fotografer, illustratörer med mera. På vår sida finns även möjligheten att söka o titta/lyssna på deras kreativa jobb, reklamfilmer, annonser, foton, webbsidor, radioreklam mm. Så fort sidan är färdig mailar jag dig länken. Jag vore ytterst tacksam om du kunde ge lite feedback. Tack

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-01-20, kl 12:52

username

Fredrik
Grahn

Inlägg: 8

Citat:

Ursprungligen postat av:

Offertförfrågningsverktyg låter intressant. Resten av det du nämner kan jag inte uttala mig om då jag inte är så insatt i hur mediabranschen fungerar.

Hur hade du tänkt att offertverktyget skulle fungera?



De kreativa företag man är intresserad av lägger man i en intresselista. Utifrån den fyller man i mallar gällande uppdrag med mera som man sedan skickar via ett knapptryck. Så fort sidan är färdig så kan jag skicka länken till dig. Jag vore ytterst tacksam för all kritik.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat