Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Enskild frima på uppdarg i Malaysia!

Inlägg 1 av 4

2006-01-09, kl 16:45

username

Torbjörn
Olsson

Enskild frima på uppdarg i Malaysia!

Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig, då jag fått konstiga och olika vsar från skatteverket.

Jag har arbetat som konsult för ett företag i Sverige - dessa har hyrt ut mig till ett annat företag med säte i EU. Men mitt arbete bedrevs i Malaysia under 5 månader. Jag bedriver enskild firma och undrar vilka avdrag jag kan göra? Fick resa dit och hem av föreaget med säte i EU.
- traktament
- egenavgifter
- sjukhuskostnader
- mm

Har även en fråga om det går att dra av för ögonoperatio/laser om jag arbetar som säkerhetschef och beriver min verksamhet på sådant sätt att varken linser eller glasögon kan bäras, dvs i och ur vatten och i olika miljöer.

Hoppas på bra tips

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-01-09, kl 18:42

foretagande

foretagande

Är det du som har konsultföretage? Du säger att du arbetar som konsult för ett företag i Sverige som hyrt ut dig till ett företag i EU som placerat dig i Malaysia. Om du rensar frågan från "onödig" information så går det lättare att svara.