Hej!
Jag håller också precis på att starta en webbshop, och sitter just nu och funderar på allt som måste vara med "runt omkring" - köpvillkor, leveransvillkor, vilka rättigheter kunden har (t.ex. 14 dagars ångerrätt) osv. Jag har köpt ett program som heter Mamut och som har en helhetslösning för framför allt småföretagare! Där ingår en webbshop som är MYCKET lätt att designa/ändra själv, precis så som man vill ha den (strukturen finns där, har en 10-15 olika mallar, tror jag). Det var inte speciellt dyrt (gav ca 3000 kr exkl. moms, och har en serviceavgift på 200 i månaden) och har allt jag behöver (till en början i alla fall) - bokföring, kundregister, offerter, fakturering, statistik, webbshop mm. Verkar helt suveränt! Man kan även köpa egen domänplats, om man vill det. Denna lösningen känns bra för mig, eftersom jag inte är sådär "jättehaj" på datorer... användarvänligt och bra! Själv kommer jag inom kort att öppna shoppen på www.träleken.se (även www.traleken.se) där jag kommer att sälja framför allt träleksaker. Besök mig gärna senare (slutet av maj/början av juni) och säg vad ni tycker!
Mvh
Ann