Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Annonssida - vad bör jag tänka på?

Inlägg 1 av 4

2006-01-07, kl 16:29

username

Elsie
Lindberg

Inlägg: 2

Annonssida - vad bör jag tänka på?

Hej!
Funderar på att starta en annonssajt, finns det något speciellt vad gäller lagar eller bestämmelser som jag bör tänka på?
Känner någon till något om detta tro....
Blir tacksam om någon vill/kan svara!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-01-07, kl 19:12

username

Fredrik
Grahn

Inlägg: 8

Hej udoxic,

vet inte om jag kan hjälpa dig då jag inte vet vilken marknad du vänder dig mot. B2C eller B2B. Jag har själv precis startat en internetsajt som marknadsför kreativa företag såsom reklambyråer, webbyråer, designbyråer mm. Jag har ingen jättekunskap om lagar/avtal men då vi båda startar företag på nätet kanske vi kan byta erfarenheter.

mvh, Fredrik Grahn

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-01-10, kl 21:38

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Fredrik ... vad är det för sidan du pratar om?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-01-12, kl 17:37

username

Fredrik
Grahn

Inlägg: 8

jag pratar om creativesection.se som kommer inom kort. Sidan är en söktjänst där man kan söka efter reklam-, webb-, designbyråer, illustratörer, reklamfotografer etc. Sökresultatet visar info om byrån såsom kontaktuppgifter, antal anställda, kunder, vem jobbar där etc, samt möjlighetn att titta på deras kreativa jobb såsom reklamfilmer, annonser, fotografier, webbsidor etc. Du kan även söka på tex efter alla reklambyråer som jobbat med tex IKEA eller en designbyrå som designat förpackningar och vips så kommer respektive resultat som matchar sökkriterierna. På sidan kommer det också finnas verktyg som ger möjlighet till offertförfrågningar, maila kollega, skapa egen projektgrupp etc. Företagets mål är att bli Sveriges största söktjänst av kreativa företag.

mvh, Fredrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat