Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Söker utmaning....

Inlägg 1 av 7

2006-01-05, kl 16:09

username

Jan
Carlsson

Inlägg: 3

Söker utmaning....

Ok, gör ett försök till att få tips från denna sida..

JAg har ett 7-4 jobb som jag haft i 5 år, som fastanställd, men sommar/lovjobbat där 3 år innan dess. Jag har ett eget företag sedan 5 år tillbaka också som fungerar som en "bisyssla" elelr fritidssysslesättning eller vad man ska säga...JAg är 24år för övrigt, och bor i en liten stad, väldigt liten stad ca 10mil utanför GBG.
Nu har jag kommit till en punkt i livet där det antingen gäller att sätta igång på allvar med nåt annat än mitt jobb. nått nytt, en utmaning eller så blir det till att sätta sig vid skolbänken igen och försöka bli ngt.
Jag vill jobba med försäljning, kundservice men samtidigt får det gärna ha lite "praktisk" karraktär. En sak som slog mig häromdagen t.ex när jag kom på att jag vill köpa en ny cykel så fann jag att det inte finns ngn cykelbutik i stan och att det kanske vore ngt? Säljande, men samtidigt lite skruvande om ni förstår...Plus att de tär en BRA grej. Det finns ju lite olika franchise kedkor att hålla på med där också. Perfekt lokal finns också i ett område som ligger precis jämte R40 så det syns verkligen om man åker förbi. I samma område ligger även JYSK, bla och lite andra "Stora" kedjor som börjar etablera sig.

Ok, det behöver inte handla om cyklar utan om PRECIS vad som helst. vertyg, kaminer, bastu aggregat, bilar, mockasiner you name it! Ge mig tips på vägen!

Detta blir en lång tråd och har du tagit dig tid at tläsa ända hit så läs detta innan du postar ett svar:
JAg vill INTE ha svar i stil med "behåll du ditt jobb, det är svårt att starta eget bla bla" Jag har en Järnvilja och är envis som få, mycket kreativ och ekonomisk. Om ja ginte skulle vilja ha ngn utmaning så hade jag jobbat ihop pengar och åkt till thailand och solat...Ge mig tips! Skriver för att få inspiration....

mvh

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2006-01-05, kl 18:47

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Om du nu gillar Thailland varfor inte ha det som utgangsbas for din verksamhet?
Lars
[email protected]
Start av foretag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2006-01-08, kl 13:39

username

Rickard
Edroth

Inlägg: 2

Skulle tipsa dig om barnvagnsbranschen..ständigt het och med vad det verkar otroligt bra marginaler. Dessutom verkar de flesta i bv-branschen vara bortskämda med att inte ha lager.."alla" kunder accepterar motvilligt 7 veckors leverans-tid.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2006-01-08, kl 14:07

username

Erik
Sondén

Inlägg: 4

Tja Jan,

Jag kanske har en grej som passar dig. Maila mig på [email protected] så kan vi diskutera det.

Mvh Erik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2006-01-09, kl 23:40

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Intresserad av att installera kameraövervakning och larm kanske? Jag har ett koncept som få kan matcha och till ett pris som gör det lönsamt för alla parter inkl. dig, mig och kunden. Maila mig på [email protected]
/Johan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2006-01-12, kl 13:13

username

Medlem
#40187

Inlägg: 3

Hej Janne!

om jag stod i dina skor ( vilket jag kanske gör om ett par år) skulle jag, innan jag väljer produkt ( produkter), fundera lite på möjligheter kring staden! om den är liten kanske du inte kan välja målgrupp själv, vilket kanske kan leda till begränsningar av produkter. och eftersom du nämde att det fanns en del större kedjor kanske en lite speciell butik skulle passar justdin stad ! jag har själv inga erfarenheter inom området ! men ideér finns ju alltid!
[email protected]
Ps. lycka till Ds.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2006-03-08, kl 14:05

SanneF

SanneF

Inlägg: 39

Vi har väldigt unika smycken som vi skulle vilja lansera här i Sverige.
Vi har sålt dom med stor succe i Spanien.
Hör av dig.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat