Inlägg 1 av 4
2005-12-29, kl 19:01
Kläder + Musik = Sant!
Hej!
Jag har skapat/designat tryck för kläder ett bra tag nu. Börjar bli sugen på att göra nåt allvarligt av det, ett eget klädmärke.
Själva grundtanken är musik och kläder går hand i hand.
Kläderna ska vara av alternativa stilen och då rikta sig mot den alternativa musiken, som punk/rock etc. Genom att rikta sig till den alternativa musiken, artisterna, så når man ut till en hel folkgrupp, en hel scen. Med alternativmusiken tillkommer ju även en del extremsport(skateboard m.m.) så det är en väldigt stor scen.
När man kommit igång och etablerat märket lite kan man ta flera steg. Steget efter kan vara att börja sponra band inom scenen, vilket blir grym reklam.
Vill man sedan utveckla det vidare kan man anordna en årlig konsert med alla band som ingår i "familjen", vilket ger ännu mer.
Som ni ser har jag en hel massa idéer och framtidsplaner och jag har även en hel del tryck på gång. Men nu är man ju helt grön inom detta med kläder/klädmärkenföretag så jag skulle vara tacksam för en hel del hjälp vart man ska börja.
Till att börja med vart man kan få tag i t-shirt, hoods, girltops, wristband m.m. tryckt, tex. importera.
Även tacksam för all annan info, så mycket som möjligt om allt.
MVH
Christoffer
Svara Svara med citat