Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Skodesigner

Inlägg 1 av 3

2005-12-21, kl 14:13

username

Lovisa
Bratt

Skodesigner

Vill tillverka en lyxkollektion av skor för kvinnor. Finns det någon som vet om det lönar sig att tillverka i Kina om man inte kan beställa så stor kvantitetet i början. Hur är det med kvaliten där?

Har någon erfarenhet av att tillverka skor i Europa som i Italien, Spanien eller Turkiet. Hur stora volymer måste man komma upp i där? Finns det någon tillverkare som kan göra en provkollektion med endast ett fåtal par skor i olika modeller?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-04-09, kl 09:45

username

Maria
Zetterqvist

hej! jag ar ocksa inne pa att starta en sko kollektion. men e ocksa ny coh vet inte sa mycket. undarr om du fatt fram ngt? mvh mia

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2010-07-02, kl 18:08

username

Elin
Melin

Hej,

Jag har studerat skodesign/skomakeri i London och är intresserad av dina idéer och tankar kring att göra en kollektion. En enda kollektion av den typen tror jag inte att man skall tillverka i Kina, då volymerna man måste komma upp i per leverans är så pass stora så att det inte lämpar sig för ett "lyxmärke" (eftersom du inte är etablerad av vad jag förstår??). Hör gärna av dig till mig så kan vi prata vidare om vad du tänkt. Jag har god erfarenhet av att ta fram prototyper.

Mvh,

Elin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat