Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Hur fungerar det egentligen?

Inlägg 1 av 3

2005-12-20, kl 22:49

ELLSEE

ELLSEE

Inlägg: 28

Hur fungerar det egentligen?

Hej. Har en liten fråga som jag hoppas ni kommer förstå. Vi säger att jag ska driva en liten tryckeriverksamhet där jag trycker tröjor, foto på muggar, visitkort, tryck på kuvert osv. Hur fungerar det när man då ska köpa tröjorna, muggarna, kuverten för att trycka på dom? Måste man då vara återförsäljare av något slag eller är det bara att köpa vart som helst, trycka, och sedan sälja vidare. Självklart vet jag att man måste ha ett företag för att syssla med sådant. Men hur ska allt göras för att det ska vara "lagligt", så inte någon kommer och säger i efterhand: "Det där får du inte sälja vidare!"

Tacksam för svar
Mvh Ivan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-12-20, kl 23:16

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det är bara att sätta igång däremot finns det skyddade märken som man ej får trycka hur som helst men de flesta blir nog bara glada för övrigt, och så är det ofta bra reklam. Naturligtvis utan nedsättande text, men det hoppas jag du förstår.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-12-21, kl 21:52

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

De flesta företag kommer inte att ställa några krav för vad du gör med produkterna du köper av dem, speciellt om det är helt no-brand-produkter. kraven de ställer är nog istället kanske förskottsbetalning, minimiorder mm.

mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat