Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Priser på Internet

Inlägg 1 av 6

2004-02-24, kl 01:13

username

Michael
Romanovic

Inlägg: 3

Priser på Internet

Hej

Går i tanken om att starta eget, men bara som "hobbyverksamhet" jag ska jobba och ägna fritiden till Internethandel.
Min fråga är som följer, jag har inte planerat att ha lager då det blir en för stor kostnad ! Men kan man som ÅF Hobby ändå konkurera med priser genom att beställa 1 st av tex digitalkamera, sen skicka vidare till kund ?

Lite luddigt blev det men funkar Leverantör > "mig" > kund med endast 1 produkt ?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2004-02-24, kl 22:18

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108

Det låter som en svår affärsidé. För att det ska fungera så måste du nog tillföra något värde för kunden. Värde är dock ett subjektivt begrepp, så allt från en trevlig sajt till bra service ingår ju.

Ett tips är att leta efter produkter som skiljer mycket i pris mellan olika butiker. DVD-filmer är ett exempel som man ofta kan hitta till fyndpriser, men där andra butiker under samma tid tar dubbelt eller tredubbelt betalt.

Konsoler (Playstation 2, Xbox etc) kan ibland vara väldigt billiga på stormarknader. Det händer ofta att priset till kund hos Onott, Siba etc är lägre än inköpspriset som mindre butiker får från leverantören. Det händer faktiskt att mindre butiker köper in sina produkter i andra butiker.

Om du vill göra det enklare för dig så tycker jag du ska ansluta dig till något företag som erbjuder en färdig lösning. Exempelvis Ambylife (www.ambylife.se/?100082), Heriost (herios.startplats.se) etc.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2004-02-27, kl 00:11

username

Michael
Romanovic

Inlägg: 3

Hej tack för svaret jag har nu lyckats lokalisera en Grossist som har lager samt leverans, som jag nu ska gå vidare in med avtal hos.

Det jag är ute efter nu lite grann det är en Grossist inom högtalare recivers. och då en samling av många märken hos samma grossist !
Tips nån ??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2004-03-02, kl 02:00

username

Andreas
Porath

Inlägg: 10

finns inte en chans att du kommer kunna konkurara med de större företagen om du tar in en kamera itaget...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2004-03-02, kl 02:01

username

Andreas
Porath

Inlägg: 10

Great !! Låter ju riktigt nice

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-02-16, kl 09:03

username

Ph
Ly

Inlägg: 31

jag har också samma ideer som stratovarius.
letar efter grossister inom data och elektronik. Har också själv kontakter att leverera i mindre mängd av tex bluetooth adapter och kortläsare för billig pris.
vid intresse kontakta mig
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat