Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

F-skatt + momsreg

Inlägg 1 av 3

2004-02-12, kl 01:19

username

Edin
Rovcanin

Inlägg: 3

F-skatt + momsreg

Jag undrar hur det går till efter att man registrerat en enskild firma och att namnet och det hela är registrerat.Ska man ansöka om F-skatt + momsreg direkt då fast man inte startar verksamheten direkt.Det jag menar är att jag kanske ska köpa in lite grejer till verksamheten och vill veta hur det går till med momsen och det hela så att jag kan få tillbaks det sen.Jag läste någonstans att man ska när man ansöker fylla i hur mycket man tror att vinsten blir,innebär det att man ska betala en preliminär skatt varje månad fast man inte startat verksamheten än? Så min fråga är, ska jag ansöka om F-skatt + momsreg redan nu eller ska jag vänta tills det är 2-3 veckor tills jag startar? Jag planerar att starta om 3-4 månader.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2004-07-30, kl 23:30

username

Sammi
Ekdahl

Inlägg: 27

just nu så verkar det vara belastning hos RSV så det kan ta upp till 8 veckor att ens få sin F-Skattesedel/moms godkänd och klar, men när du fyller i det pappret så ska du fylla i startdatum för momspliktig verksamhet, sen kan du även fylla i att du vill ha 3 månaders uppskov på på prel skatten.

Lycka till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2004-10-12, kl 00:48

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Förmodligen är du redan igång, om inte, du kanske har mer utgifter än inkomster i början och då ska du inte betala in förrän det år inkomsterna överstiger utgifterna.
Lars
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat