Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Hjälp med marknads undersökning!

Inlägg 1 av 4

2005-11-18, kl 11:43

Magda

Magda

Hjälp med marknads undersökning!

jag är inte så ducktig på hemsidor och vill inte lägga ut så mycket pengar innan jag äns kommit igång med min försäljning. men jag skulle järna vilja veta om folk faktist skulle kunna vara intreserade av att handla via internet och om kläderna jag ska sälja är något som lockar... hur kan jag göra??
Visst kan man skriva ut formulär och gå runt och dela ut dom men det blir ju då bara över ett ytter pyttigt lite område i skåne.. Finns det inget annat sätt som gör att det kan spridas i hela sverige?
Tack på förhand MVH / Magda

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-11-18, kl 19:32

username

Brendan
Henderson

Ett mycket bra sätt att testa din affärside är att använda s.k. sökmotor reklam. speciellt sponsrade länkar.
mejla mig [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-11-20, kl 21:43

username

Johan
Fagersand

Det låter intressant, vilket jag säkert tror fler tycker. Kan du inte skriva vad och hur man gör här så alla som är intresserade får ta del av det?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2005-11-21, kl 15:25

username

Brendan
Henderson

Citat:

Ursprungligen postat av:

Det låter intressant, vilket jag säkert tror fler tycker. Kan du inte skriva vad och hur man gör här så alla som är intresserade får ta del av det?

Ja. Visst kan jag förklara men det blir kanske svårt att göra det här på Forumet.
Väldigt kort kan jag säja att om man har en webbsida och sätter in en sponsrad länk (dvs pay-per-click annons) i Google kan du följa upp hur många klickar sig fram till din sajt.
Om ingen klickar så finns det knappast något intresse. Klickar många kan man förfina processen.
Det finns knep att göra annonserna intressanta, att hålla ned kostnaderna, mm.
Kolla www.SokmotorReklam.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat