Citat:
Ursprungligen postat av:
Citat:
Ursprungligen postat av:
Hej! Jag var under många år (mer än 20) bosatt i Mexico. Jag har för avsikt att återvända dit inom något/några år. Jag har rätt så bra kontakter inom konfektions industrin men vill gärna pröva något nytt. Bland annat äger vi (Min fru och mina barn) en mindre affärs och bostads fastighet i en liten stad centralt belägen i nordöstra Mexico. Det finns olika projekt som jag skulle vilja pröva och ha information om: 1. Sådd, råproduktsbearbetning och försäljning av Savila (Aloe Vera). 2. Rent källvatten från källor i bergen. 3. Turism (Bungalows i Bergen), Fiske, guidade turer på jakt efter glömda kulturer och byar. Mindre hotell etc.Det finns många fler möjligheter vi är öppna för förslag. Vore tacksam för idéer och information!
Hej!
Jag såg din annons och undrar om ni har fått tag i något intressant som passade er?!
Jag arbetar med produkter från världens största aloe vera företag och berättar gärna mer om det om ni är intresserade.
Hör av er!
Mvh Linda
Hej!
Tack för visat intresse och ursäkta dröjsmålet, men eftersom det inte har hänt så mycket på sista halvåret, så tittar jag inte så ofta på annonsen.
Hur som helst gäller vad som sagts i annonsen fortfarande.
Om du har intresse av att medverka eller vill ge goda råd så är båda fallen välkomna.
När det gäller aloe vera så vore det en mindre fabrik för bearbetning av produkten från planta till råvara.
Vi har tillgång till mark för odling; (Men det finns många odlingar som det går att köpa ifrån också), en mindre lokal av betong; (c:a 18 m lång, 7,5 m bred och 3,5 m hög) som är belägen c:a 70 km från en av Mexicos största hamnar (om inte den största), c:a 300 km från gränsen mot Texas och c:a 100 km från en större flygplats.
Vad som saknas är kunskap om hur processen går till, en uppköpare av den färdiga produkten och finansieringen.
Mvh Lasse med Fam.