Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Off-seriöst men användbart

Inlägg 1 av 7

2003-12-30, kl 21:01

username

Medlem
#7746

Inlägg: 10

Off-seriöst men användbart

Låt oss först klargöra en sak, sverige har krångliga och icke företagsvänliga regler.
Vad anser ni om dessa exempel:

Per är sjukskriven p.g.a. belastningsskador inom verkstadsindustrin. Han sitter bara hemma och kommer inte ut. Men han vill så gärna prova på att starta eget företag hemmifrån.

Kan han det utan att mista sin försörjning? Nej!

Nu har jag en idé om hur man som arbetslös eller sjukskriven kan prova att starta företag via nätet helt anonymt.
För en blygsam summa kan jag upplåta plats på någon av mina servrar med kompletta program under begränsad tid (startsträckan):

Webbutik
Auktion
MLM
Matchmaking
och mycket mycket mera.....

Var finns problemet? Om någon kommer på att Pär driver företag kan han bli av med sin sjukpeng. Därför kan man få plats hos mig anonymt under 3 månader med valfria program för webben.
Funkar affärsidén så kan han överväga att bli egen företagare, funkar det inte så har han ju i alla fall sin sjukpenning kvar.

Ni som är intresserade kan kontakta mig på [email protected] Diskretion är en hedersak

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2004-01-02, kl 15:31

username

Martin
Horak

Inlägg: 22

Det du föreslår är knappast lagligt och passar inte heller på en seriös webbplats som denna. Jag ser ingen mening med att folk betalar dig för något som dem själva kan göra med lite kunskap om dem vill. Tänk på att du också kan åka dit för medhjälp. Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2004-01-03, kl 01:22

username

Medlem
#7746

Inlägg: 10

Dumheter...

Skandiachefer roffar åt sig miljoner, systembolagscheferna blir mutade,
Politiker smusslar med specialavdrag, traktamenten mm..
Stadsministern höjer sin lön med 5000kr/mån när han samtidigt uppmanar svenska folket att hålla igen sina lönekrav.

Dessa herrar anses seriösa i sina ämbeten men likt förbannat så fuskar dom, varför skulle inte du & jag? Jag ser ingen moraliskt hinder till mitt förslag för när allt kommer till kritan, så får var och en klara sig bäst den kan.
Då är alla medel tillåtna. Bror duktig epoken är ett minne blott.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2004-02-11, kl 18:13

username

Henrik
Lundgren

Inlägg: 1

Du menar att vi alla borde använda oss av olagliga medel eftersom vissa människor uppenbarligen inte kan sköta sitt jobb på ett lagenligt sätt?

Man vill nog inte veta hur Sverige hade sett ut med en sådan etisk uppfattning i styret.

MrL

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2004-02-25, kl 19:38

username

Rikard
Lindholm

Inlägg: 4

Tycker inte att det skall vändas av olagliga medel. Men det låter mer som gråzoner. där har många varit.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2004-03-02, kl 01:33

username

Andreas
Porath

Inlägg: 10

Vart e MODERATORN ????? va e det för jävla skit sida det här egentligen. uppenbart helt käpprätt åt helvete

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2004-04-07, kl 17:23

username

Niklas
Innala

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av:


Man vill nog inte veta hur Sverige hade sett ut med en sådan etisk uppfattning i styret.

MrL



Ja, hur ser det ut i dagsläget egentligen? :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat