Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

PARTY WEB SHOP-behöver TIPS snarast allt av intresse!

Inlägg 1 av 3

2005-10-18, kl 12:41

username

Jubisa
Restovic
Restovic
L

Inlägg: 8

PARTY WEB SHOP-behöver TIPS snarast allt av intresse!

hej !
Är intresserad av party grejjer, allt från ballonger till piñatas osv.

Ska starta egen internetbutik, undrar .. är det lönsamt?
vill ju tjäna pengar utan att bli skuldsatt i slutet av månaden då man ska betala skatt och ha pengar över efteråt?!

Jag vill även hitta företag, internetbutik som säljer piñatas, ballonger, halloweentema, hawaiitema, utstyrsel ja allt om party, lysande partyglas ! allt.

hur kommer jag igång med partybutiken på internet, jag är ung, startkapital e inte på topp men det går att ordna , om jag vill starta enskild firma eller kommanditbolag, möjligvis handelsbolag och sköta det hemifrån via internetbutik me lager hemma.. hur går jag till väga, hur mkt kapital bör jag ha?
Vilken är den säkraste sidan att bygga hemsida på ?
den ska vara säker att använda när man betalar via nätet.

och vart hittar jag importörer exportörer..leverantörer,tillverkare har letat på internet men inte lyckats hitta något användbart..

hur sker betalning säkrast genom internet , så att kunden känner sig trygg och att jag får min betalning utan krångel??

behöver tips i alla former !


Hur köper man och beställer ett antal x av någon produkt på alibaba.com?
förstår ju inte riktigt , hur man beställer och vart man ser priserna?

Tacksam för alla svar !

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-10-18, kl 20:21

username

Christopher
Berg

Inlägg: 75

Hej Babyjubi,

JA alibaba.com är nog rätt spår gissar jag dvs. om du vill "äga" din marknad så är det nog det.

På alibaba.com så sätter de inte ut priserna utan det är "alltid" en förhandlingsfråga. Dessa länder som tillverkar allt ifrån drink paraplyer till tennisskorna vill ju helst få ut så mycket som möjligt så klart.

Så ta kontakt med något företag/fabrik där nere och handla några "tester" är nog mitt råd. De brukar vara välldigt hjälpsamma och är oftast mycket ärliga.

Lycka till!

//Christopher - 3wsolutions.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-10-23, kl 01:05

username

Jubisa
Restovic
Restovic
L

Inlägg: 8

Tack Christopher!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat