Inlägg 1 av 5
2005-10-18, kl 10:00
Tryck för tatueringsbok
Hejhej!
Jag har, tillsammans med en grupp studenter från min klass, på tredje ring på Kopparlundsgymnasiet i Västerås startat ett företag.
Det hela går via Ungt Företagande och vi satsar stenhårt på att få ut en bok. Boken ska koncentrera sig på en viss slags tatueringar (old school, dvs gamla sjömanstatueringar) som numer fått ett uppsving och blivit populärt igen.
Vi är som sagt studenter och vi är inte berättigade till någrabidrag (vad vi vet).
När vi fick ett prisförslag på boken från tryckeriet visade det sig att det skulle gå på 33 000 för 100 exemplar av en bok som inte ens var inbindad.
Min fråga till er är - jag vet att det har varit uppe tidigare men då handlade det främst om visitkort och liknande - vet ni något bra utländskt/svenskt BILLIGT tryckeri?
Vi ska ha en upplaga på runt 200, 72 sidor och 1/3 av dessa ska vara svartvita.
Finansieringen av det hela ska komma från tatuerare som vi kommer presentera i boken och det ska fungera som en slags PR-bok kombinerat med faktainnehåll och bilder, främst för folk som redan är intresserade av tatueringskonst.
Att få den såld är inte något problem, det har våra markndsundersökningar visat, men som sagt har vi stora problem med att kunna finansiera det hela.
Så tips mottagdes varmt. Tack på förhand
// Malin Brandstorp
Svara Svara med citat