Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Affärsidéer?

Inlägg 1 av 12

2003-12-08, kl 17:43

username

Nasir
Abdi

Inlägg: 9

Affärsidéer?

Hej jag är en kille som är intresserad utav att starta eget företag men jag har inte några affärsidèer.Jag skulle vara tacksam om ni kunde bidra med några förslag till mig.Tack på förhandNasir Abdi

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 12

2003-12-10, kl 22:40

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108


Det finns ett förslag om att införa avgifter som skulle göra tomma cd-skivor, dvd-skivor etc 100-800% dyrare inom kort (redan vid nyår har det pratats om). En avgift som ska ge pengar till musikartister. Observera att det även gäller minneskort som används i digitalkameror etc.

Starta ett företag i ett annat EU-land som har betydligt lägre avgifter. Marknadsför sedan din butik i Sverige. Du kan hålla priser som är 10-90% lägre än butikerna i Sverige och samtidigt göra en fin vinst.


I övrigt så rekommenderar jag att du ansluter dig till något företag som erbjuder en färdig affärsidé och support. Då kan du komma igång till en låg kostnad, utan problem och ha ett fungerande koncept. Exempel på två svenska alternativ är Herios (www.herios.se) och Ambylife (www.ambylife.se).

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 12

2003-12-11, kl 11:23

username

Ingrid
Edvardsson

Inlägg: 8

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej jag är en kille som är intresserad utav att starta eget företag men jag har inte några affärsidèer.
Jag skulle vara tacksam om ni kunde bidra med några förslag till mig.
Hej
Jag har en färdig affärsidé som du kan få ta del av. Maila till [email protected] så får du mer information
Mvh
Ingrid Edvardsson

Tack på förhand

Nasir Abdi

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 12

2003-12-26, kl 13:53

bladh

bladh

Inlägg: 4

Hej Nasir!
Det har sedan länge varit populärt att starta eget tillsammans med en franchisegivare och därmed minimera sin risk och dessutom ha en bra medspelare som kan hjälpa och bana väg för en.
Nackdelar med en franchise tycker jag personligen är att de sk. franchiseavgifterna ofta är för höga i förhållande till vad man faktiskt får för pengarna. En diskussion om ICA´s avgifter figurerade i dagspressen inte alltför länge sedan.
Vi söker folk som kan eller vill lära sig sälja och som kan kombinera detta med en hantverkare (snickare). Du kan läsa mer på http://www.scandoor.com. En minimal investering som egentligen bara täcker nyanskaffning och uppstart av rörelsen krävs. Minimal risk och goda intjäningsmöjligheter. Du får gärna höra av dig till mig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 12

2003-12-27, kl 19:16

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:


Det finns ett förslag om att införa avgifter som skulle göra tomma cd-skivor, dvd-skivor etc 100-800% dyrare inom kort (redan vid nyår har det pratats om). En avgift som ska ge pengar till musikartister. Observera att det även gäller minneskort som används i digitalkameror etc.

Starta ett företag i ett annat EU-land som har betydligt lägre avgifter. Marknadsför sedan din butik i Sverige. Du kan hålla priser som är 10-90% lägre än butikerna i Sverige och samtidigt göra en fin vinst.

Citat:

Ursprungligen postat av:



Var har du läst om det med minnet till digtalkameror?
Jag själv har bara sett informationen angånde de tomma dvd och cd skivorna. men då det tycks vara flera saker som hamnat inom skotthåll så låter det klart intresant att starta ett import förtag :->

Är det någon som vet var jag kan hitta information angånde var skatter och så är trevligast när det gäller
var kan man undersöka var inom eu det är biligast att ha en sådant företag? Och vad bör man tänka på och vilka fallgropar finns med ett "utlänskt flagat" företag?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 12

2004-02-02, kl 05:39

username

Jeanette
Lindgren

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej jag är en kille som är intresserad utav att starta eget företag men jag har inte några affärsidèer.<br/>Jag skulle vara tacksam om ni kunde bidra med några förslag till mig.<br/><br/>Tack på förhand<br/><br/>Nasir Abdi<br />


________________________________________
Hej Nasir!

Här kommer en affärside till Dig. Titta in på=> http://www.active.ws/investment

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 12

2004-03-31, kl 20:22

username

Lars
Rålund

Inlägg: 3

Hej Nasir , Har du funderat på relationsmarknadsföring som alternativ ,jag gjorde det och är mycket nöjd.Ring mig eller mejla så berättar jag mer. MVH Lars Rålund 0708 9938 06 [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 12

2004-07-15, kl 23:52

username

Hans
A.
A.
Dimter
A.
A.
D

Inlägg: 11

Hej Nasir,
Har du funderat på något inom restaurangsbranschen, jag har en unik affärsidé, ring eller mejla så berättar jag mer.
MVH. Hans Dimter 0737 17 69 65
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 12

2004-09-21, kl 20:24

username

Stefan
Beskow

Inlägg: 5

Hej,
För att lyckas med egenföretagande krävs 1. En bra affärsidé 2. En egen bra affärsidé 3. Intresse för och engagemang i verksamhetsområdet 4. Massor av tid
5. Lite tur och flyt?

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej jag är en kille som är intresserad utav att starta eget företag men jag har inte några affärsidèer.<br/>Jag skulle vara tacksam om ni kunde bidra med några förslag till mig.<br/><br/>Tack på förhand<br/><br/>Nasir Abdi<br />

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 12

2004-11-22, kl 20:29

username

Anders
Haglundh

Inlägg: 14

Hej Nasir.
Kan det här vara intressant?
www.hagge.teamforever.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2