Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Starta eget / Snickare

Inlägg 1 av 3

2005-10-09, kl 11:51

RonnieL

RonnieL

Inlägg: 5

Starta eget / Snickare

Hej.
Jag och en kompis tänker starta ett Handelsbolag.
Vi jobbar på samma firma idag men tycker inte att det finns någon mening att stå där och kasta bort livet.
Vi har båda jätte många kontakter och chans till hur mycket arbeten som helst.
Men problemet är att vi kan inget om pappersdelen.
Namn och logga, fakturering fixar vi, men resten!?
Allt inom skatter??
Bil? vilken typ? leasa?
Vilken timlön kan man ligga på eller var kan man kolla upp va andra firmor ligger på?
Om man använder en del av hemmet för arbeten tex datajobb, möten, avställningsyta. Får detta dras av?
Starta egetbidrag finns väl ingen chans att få eftersom vi har arbete och löper ingen större risk för att bli uppsagda.
Någon som har en bra checklista när man ska dra igång ett företag tex. Bolagsverket, skattemyndigheten....mm steg för steg.
Tack för alla förslag Eliten

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-10-10, kl 17:58

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Vad jag förstår så behöver du en helhetslösning och det är knappast något som du kan få här. Visserligen har jg levererat över 500 svar här och nästan lika många via min e-postadress [email protected] men det täcker inte alla områden som är viktiga utan endast fragment. Om du verkligen är villig att satsa hör av dig.

Lars

Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-12-02, kl 16:15

username

Kay
Almqvist

Inlägg: 16

Hej,

Vi är ett företag i London som säljer UK Ltd. med svensk filial.
Fördelen är att du inte behöver lägga de 100.000 kr i Aktiekapital som krävs för ett Svenskt aktiebolag.
I England krävs endast ett minimum om £1.
Detta kan vara ett mycket bättre o billigare alternativ till ett Svenskt AB.
Gå gärna in på vår sida, www.ukcompany.se och titta vidare och läs lite om fördelarna.

Hoppas det hjälper Dig.

UK Company

Inläggets betyg
Svara Svara med citat