Inlägg 1 av 2
2005-10-07, kl 13:42
Produkter för hudvård, hår m m
Är det någon som vet om det finns någon agentur/grossist som säljer en mängd olika märken för produkter inom hudvård och hår?
Svara Svara med citat
Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.
Bli medlemÄr det någon som vet om det finns någon agentur/grossist som säljer en mängd olika märken för produkter inom hudvård och hår?
Svara Svara med citat
Hej Jangrigo,
Det är idag inte helt lätt att hitta märken som inte redan finns på internet idag. De är inte alla stora märken som tillåter att de säljs via Internet. Ett ex. säg att du vill starta en firma som ska sälja produkter för håret med produkter som Wella, L´Oreal osv. så tillåter inte dessa märken att du säljer dem via Internet. Men det finns vissa vägar att ta sig förbi detta. Om du istället ordnar ett avtal med en frisörsalong om att köpa loss eller / ta hand om försäljningen av hår produkter via Internet genom en butik. Så kan Wella och L´Oreal säga något och det är helt upp till Hårfrisör salongen att göra som de vill.
Det finns så klart andra märken än dessa som t.ex Zirh, Anthony osv. dessa märken har inte några problem med att finnas som vara på Internet utan tittar mera på försäljningen. Dessa märken är inte heller något billig låg budget utan snarare tvärt om. Dessa produkter är redan tagna eler hur man nu ska säga det finns redan ett flertal butiker i Sverige (nät butiker dvs.) som säljer dem.
Startaeget.se har t.om en artikel om Grooming.se som är en ny sådan butik som har poppat upp. Det finns sedan tidigare flera andra butiker varav jag har byggt en av dem.
Så då till en av dina frågor nämligen grossister.
Ett sätt att få tag på utländska företag för att själv bli grossist eller att börja sälja ett märke i Sverige är att titta i utländska tidningar. Så mitt förslag här är att släng ut ett par hundringar på Europeisk press på Presscity eller någon annan kedja. Och plöj igenom annonserna där hittar man företag inom alla möjliga nischer. Där har du även chans att få kontakt med företag som inte ännu är etablerade i Sverige och då få fördelar om det är intressant.
Annars så är nog mitt förslag att kontakta en frisörsalong.
Hoppas att det gav dig lite mer information om läget.
//Christopher - 3wsolutions.se