Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Starta eget bidrag, finns det pengar

Inlägg 1 av 4

2005-10-06, kl 12:23

username

Andreas
Dybedahl

Starta eget bidrag, finns det pengar

Har kollat runt lite, och stökar med en handlingsplan just nu. Men just ni finns det visst inga pengar i "potten" för starta eget bidrag.
Vet ni vart jag ska ringa för att kolla när "det kommit" in pengar så jag kanlägga upp min handlingsplan på AF?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-10-06, kl 14:17

username

Christopher
Berg

Hej,

Regeringen har valt att styra om i budgeten ifrån startaeget bidrag till Friåren istället. Detta har medfört att bara en mycket liten andel personer (mot förut) får startaeget bidrag idag.

Men skriv en bra affärsplan och gå på dem snabbt och ge inte upp så kanske du blir en av de som de prioriterar.

Men det är Nyföretagarcentrum som avgör det hela.
Och du måste vara inskriven hos Arbetsförmedlingen och där stå som arbetslös. Och då söka startaeget bidrag dessvärre så finns det inga garantier för att du sedan får något bidrag det var lättare förra året.

//Christopher - 3wsolutions.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-10-06, kl 20:13

larsarenander

larsarenander

Nyföretagarcentrum är mest till för sig själva.
lars

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2005-10-07, kl 17:50

username

Christopher
Berg

För att förtydliga!

Du "måste" gå igenom Nyföretagarcentrum för att få klartecken för startaeget bidrag. Det är nämligen AF´s "kontroll" om din affärsidé är trovärdig samt uppföljning efter det att de har börjat betala ut pengar. Du kommer även att få gå på 2-4 möten med Nyföretagarcentrum på din ort angående just hur det går under tiden för ditt bidrag.

//Christopher - 3wsolutions.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat