Inlägg 1 av 4
2005-09-15, kl 19:45
Vem klagar vi företagare till då?
Hej!
Jag har köpt en handdator (QTEK9090) i mitt företag, i december 2004. Efter den senaste uppdateringen av mjukvaran som jag laddade hem från återförsäljarens hemsida så vill inte längre handdatorn känna igen alla tecken som man skriver på skärmen. Funktionen heter Character Recognizer och den har fungerat till 100% innan den här uppdateringen. Det var några andra saker gällande hårdvara som inte heller fungerade bra.
Efter många mail fram och tillbaka med supporten så kom vi överens om att jag skickar handdatorn till återförsäljaren som i sin tur skulle skicka den vidare till den auktoriserade verkstaden. Efter 16 arbetsdagar fick jag tillbaka maskinen med ett följebrev där det stod så här i beskrivningen av åtgärder som var gjorda:
"...byte av inre bakkåpa
...inre front ... och i sista raden - Angående character recognizer så hänvisar vi till QTEK Support på tel...."
De har alltså inte lyckats reparera min handdator men ändå så skickar de tillbaka den. När jag ringde till supporten blev jag bemött kallt och kännde mig nästan hånad efter att personen där sade "Men jag har en likadan QTEK9090 med samma uppdatering och _den_ fungerar hur bra som helst". Kan man bli mer idiotförklarad än så här?
Jag skriver till detta forum eftersom jag inte hittar någon information om vem vi företagare ska vända oss till i sådana fall? Privatpersoner har ju ARN, Konsumentrådgivare på varje lite större ort, men vad gör vi då?
Jag hoppas på att någon kan hjälpa mig.
Mvh,
Mac
Svara Svara med citat