Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 161 av 285

2005-12-13, kl 15:26

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Jag arbetar som fristående konsult med att lotsa företagare och uppfinnare till rätt plats.
Jag har idag tillgång till ett nätverk med runt 20 konsultföretag som kan hjälpa till med allt från en skiss till en färdig producerad produkt. Dessutom har vi möjlighet att ta in konsulter som hjälper till med finansiering, marknadsföring och försäljning.
Har du idén har vi förverkligandet åt dig!
maila mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 162 av 285

2005-12-13, kl 15:59

username

Medlem
#39015

Inlägg: 1

Startar nu eget reklambyrå i Sverige och Norge - fast hur vet man vart man lägger sig prismässigt för de olika tjänsterna. Finns det inget mer effektiv sätt än att låtsas vara kund och ringa landet runt och "spionera"? Nån som redan driver PR bolag och som vet ca. pris för de flesta seriösa bolag?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 163 av 285

2005-12-15, kl 18:02

username

Arash
Al-Haddad

Inlägg: 31

Hejsan. Vi håller just nu på att arrangera ett evenemang för ungdomar i åldern 15-20, startpunkten är skövde.

Planerad lokal är Skövde Arena med plats för 2500 personer. Därmed får vi plats med 2 dansgolv och en scen. 2 av sveriges bästa djs kommer att anlitas, då vi har anlitat dom förr (DJ Alex Moreno, DJ Quality). Även kända artister kommer att tillfrågas.

Allt detta sker i sammarbete med Skövde kommun. Planerna är att fortsätta skapa fester runt om i landet om denna fester blir lyckad.

Liknande fester som finns i stockholmsområdet har visat sig oerhört populära och lyckade.

Vi söker sponsorer, sammarbetspartners och investerare på alla nivåer.

Bara att höra av sig för idéer och förslag, vi är öppna för alla förslag.

Mvh Arash
www.beatzone.org
[email protected]
0731548051

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 164 av 285

2005-12-18, kl 10:37

username

Anne-Marie
Fäldt

Inlägg: 2

Hej
jag vill importera tyger i nylonsatin och/eller krinkel iKina till ett nytt typ av plagg. Har någon tips på leverantörer eller hur jag kan komma i kontakt med leverantörer, gärna i Shanghai-trakten.
Mvh Anne-Marie

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 165 av 285

2005-12-18, kl 21:13

bizarre

bizarre

Inlägg: 50

Jag har köpt litta reklam från google Irland till mitt enskilda företag.
Jag angav mitt VAT nummer så jag betalde ingen moms.
Nu vet jag inte hur jag ska göra...

Ska jag betala in momsen och boka de på 2641?
Var får jag reda på vad momsen ligger på i Irland?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 166 av 285

2005-12-18, kl 22:10

username

Kalle
Wallin

Inlägg: 2

Har hittat en bra och "billig" produkt som jag behöver till min enskilda firma. Saken är den att det är ganska kostsamt runt 50.000kr + frakt +tull+moms.
finns det något billigt sätta att skicka pengar till bank i usa?brukar andvända paypal men 4% blir mycket pengar.
Verkar det bra att belåna sin bostadsrätt till detta? eller finns det någon typ av nyföretagslån? några tips hur man ska gå tillväga?måste finnas vat nr på fakturan? för avdrag av skatt?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 167 av 285

2005-12-19, kl 14:45

username

Anne-Marie
Fäldt

Inlägg: 2

Hej!
Jag vill importera tyger från Kina, i nylonsatin och/eller krinkel. Känner någon till leverantörer, gärna i Shanghai-trakten?
Mvh Anne-Marie
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 168 av 285

2005-12-19, kl 19:00

username

Peter
Westerlund

Inlägg: 1

Hej jag drömmer om att ha ett jobb där jag kan sköta företaget från en laptop vart som hellst på jorden. Någonting på internet alltså. Jag vill komma med någonting unikt, någon som kan hjälpa mig på traven? Hur ska jag få fram en idé eller är det kanske någon som redan har en unik idé?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 169 av 285

2005-12-20, kl 12:20

username

Tom
Berg

Inlägg: 33

Har under 2005 haft en enskild firma med ingen försäljning eller inköp, har redovisat in moms (0 kr) varje månad. Måste jag nu göra något i slutet av året dvs måste jag redovisa något till skattemynd eller liknande..

/ Simon
Göteborg

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 170 av 285

2005-12-22, kl 20:31

username

Tommie
Johansson

Inlägg: 14

Hej!
Hur bokförs ej avdragsgilla kostnader för att det ska bli rätt?
Te.x om jag har 1000 kronor bokfört på konto 6992 (Övriga ej avdragsgilla kostnader), vad gör jag med det kontot? Justerar man sådant löpande eller vid årets slut?
Istället för att bokföra på sådana konton (ej avdragsgillt), går det att bokföra mot eget uttag istället direkt eller är det någon hake med det?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat