Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Affärside

Inlägg 1 av 7

2005-08-21, kl 19:26

username

Fredrik
Högmark

Inlägg: 2

Affärside

Hej!!Jag tänkte höra om någon tror på min ide att starta en verksamet som går ut på att ta hand om folks villor,hus,boende när dom är på semester eller dyl.Tänkte att man är där två gånger per dag och tittar till,vattnar blommor,tar hand om post.sen olika tilläggstjänster som snöskottning och gräsklippning.m.m.tacksam för svar och om någon har en ide vad man kan ta för priser.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-08-21, kl 23:17

username

Mia
Anderberg

Inlägg: 1

En fin tanke, men jag tror att dom flesta har goda grannar eller familjemedlemmar som gör detta. Vill inte sänka din goda idé, men jag tror att den målgruppen du söker inte är så stor...däremot tilläggstjänsterna som gräsklippning, snöskottning...etc etc..kan vara något.

Bara spontana tankar från mig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-08-22, kl 13:50

KristinaKrezon

KristinaKrezon

Inlägg: 52

Hej!

Jag har hört att utländska stugägare efterlyser sådana tjänster.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-08-22, kl 21:18

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 11

Denna service är väl utbyggd och utförs oftast av våra invandrare för en billig peng.
Behöver jag säga att det rör sig om svarta pengar..
mvh
Stefan
sinnenasteater.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-08-22, kl 22:07

username

Henrik
Bergeld

Inlägg: 67

Inrikta dig på sommarstugor, de står tomma större delen av året och kan behöva ses efter.
En idé kan också vara att hjälpa stugägare som själv inte bygger och fixar göra snickerier och ombyggnader m.m. under tiden ingen är där så att det är klart när ägaren kommer tillbaka nästa gång.

Fortsätt att jobba vidare, det är en jäkligt bra idé

Henke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-08-29, kl 16:35

username

Ulrika
Engblom

Inlägg: 2

Det går mpnga debatter i ämnet just nu. Just tillsyn kring sommarstugor/ villaområden under kortare perioder eller rent av hela tiden har börjat diskuterats tom en tjänst hela områden går ihop och köper del i. Det svåra i områden som det är lätt att göra inbrott i är att husen/stugorna inte ligger så tätt, vilket i sin tur kan leda till kostnader som bränsle, restid mm som är svårt att få betalt för. Men sälj in på tillräckligt många områden, så varför inte? Det är ju så företag anlitar vaktbolag för passning i intervaller och av olika grad. Lycka till. .Jag tror du har nåt där, du får jobba lite på det bara!

U.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-09-20, kl 23:20

username

Percy
Rosengren

Inlägg: 85