Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hellre 1% av 100:as arbete än 100% på ditt eget ?

Inlägg 31 av 44

2005-09-03, kl 19:50

milagros

milagros

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Om jag kunde visa dig ett sätt att med måttligt arbete skapa dig en ständigt återkommande inkomst, vecka efter vecka, månad efter månad, år efter år? Ser du någon anledning till att inte det skulle vara intressant? Det är bättre än du anar. Vi hjälps åt att hjälpa andra och detta tjänar vi alla på. Helt enkelt för bra för att vara sant men ändå så är det faktiskt sant.



ACN är ett företag som samlar kunder genom pyramidmetoden. Verksamheten finansieras dels genom intäkter från kunderna (Telefoni, Internet och dylikt) , dels genom avgiften som representanterna måste betala - dessutom tar man ganska rejält betalt för blanketter, broschyrer och liknande som man behöver för att sälja. Sannolikheten att man överhuvudtaget går med vinst ur engagemanget är ca en på hundra (Statistik - inte tyckande). Sannolikheten att man tjänar såpass att man kan leva på det är ca en på tusen. Om du är driven och hänsynslös kan detta vara rätt för dig. Passa dig för att bryta mot några av ACN´s interna regler (vilket man konstant uppmanas att göra för att sälja effektivare) när du väl börjar tjäna riktiga pengar, för då blir du avstängd och all ersättning fryser inne för alltid.
Been there, Done that...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 32 av 44

2005-09-03, kl 19:56

milagros

milagros

Inlägg: 4

Måste tillägga att jag själv fortfarande använder ACN´s gratistelefoni hemma - liksom morsan syrran och några till - fungerar ju bra och billigt för mig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 33 av 44

2005-09-04, kl 16:24

username

Carl-Fredrik
Mårtensson

Inlägg: 12

Okej, där har vi en som varit inne i smeten. Det var väl det vi misstänkte.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 34 av 44

2005-09-16, kl 19:47

rivmann

rivmann

Inlägg: 12

hahah vilket skämt asså

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 35 av 44

2005-09-21, kl 00:06

username

Percy
Rosengren

Inlägg: 85

Här finns tydligt förklarade affärsidéer istället. Du blir din egen företagare och inte någon kund som kallas för distributör, och som ska utnyttjas!
http://www.pr-publishing.com/index-filer/Page833.html

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 36 av 44

2005-09-23, kl 00:35

Kåre

Kåre

Inlägg: 30

Vad många inte verkar förstå är att företagande innebär hårt arbete och fokus på det man gör. De lycksökare som slött tror att de ska tjäna massor utan ansträngning göre sig icke besvär. Dom kan ju ägna sig åt såpoperor och annat tjafs och sitta framför TV:n och äta chips och klaga över tillvaron i största allmänhet. De kommer aldrig att förstå ACN´s geniala koncept som är skapat både med stort hjärta och hjärna. Man har byggt ett system där det lönar sig att hjälpa andra i verksamheten. De som inte vill eller orkar tjäna pengar kan istället spara pengar. Man växer inte 50 % i omsättning per år i 13 år i följd sedan starten utan en bärkraftig affärsidé. ACN kommer sannolikt att bli världens största Telecombolag så småningom eftersom deras affärsidé är helt outstanding och bärkraftig i alla 18 länderna hitintills. Och nya står på tur. Alla som misslyckas med detta lyckas förmodligen inte med någonting eftersom dom inte har tillräckligt med tålamod eller fokus för vad ett företagande kräver.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 37 av 44

2005-09-23, kl 16:39

username

Carl-Fredrik
Mårtensson

Inlägg: 12

Ja, det är väl bra att du kämpar på och är positiv. Men svara på min fråga från tidigare...

Som kund är detta ju ett skit dåligt erbjudande.... Och om du vill bli representant så måste du ju antingen

1. Lura kunder med ett kasst erbjudande (betydeligt dyrare än t.ex. comviq)
2. Säga till kunderna: - "du kan ju också bli representant" och genom att göra det så startar pyramiden, eftersom den kunden som blir representant måste i sin tur göra samma som du d.v.s. det är alltid den längst ner på pyramiden som blir lurad eftersom de till slut inte hittar någon som vill vara under dem (sex led i pyramiden innebär typ att 4.2 miljarder människor måste gå med om alla ska värva 2st).

Vilken strategi kör du? 1 eller 2.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 38 av 44

2005-09-25, kl 10:32

Kåre

Kåre

Inlägg: 30

Callan, det verkar som om du sovit även på matematiklektionerna. 2 i sjätte led är 64. Vad får du dina 4.2 miljarder ifrån? 2*2*2*2*2*2 = 64
Varför sitta och gissa om pyramidspel och kedjebrev eller annat olagligt? Verksamheten är laglig och etisk och granskad av myndigheter i 18 länder och fler kommer det att bli. I Sverige finns ACN sedan 1998. ACN kanske inte är billigast i varje produkt, men det är inte bara pris som är viktigt. Kvalitet, kundservice, täckning och annat har naturligtvis också betydelse. Köper du de billigaste kläderna, den billigaste maten, den billigaste bilen och väljer det billigaste jämnt så får du ju en billig tillvaro om du nu vill ha det, men det finns ju andra som har andra preferenser i livet gubevars.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 39 av 44

2005-09-25, kl 14:58

username

Carl-Fredrik
Mårtensson

Inlägg: 12

Det blev en viss överdrift där ;) Mitt exempel bygger på en annan struktur av pyramidspel. Det är många led senare som antalet användare måste bli orimligt många med den struktur som används i ACN.

Problemet är fortfarande att eftersom ACNs kunderbjudande är sämre så måste det hela bygga på att skaffa nya distributörer istället för att sälja produkten. Hur många kunder har du som inte är distributörer? Hur många av dom är utvecklingsstörda?

Telia brukar anses ha bäst täckningen och eventuellt också bäst service etc. Säg att ni använder telias nät (har inte kollat) och har minst lika bra service som dem, då är ni fortfarande fruktansvärt mycket dyrare. Självklart har kvaliteten betydelse men du kan inte komma ifrån att ni erbjuder ett skitkasst erbjudande till kund. Dyrt som fan helt enkelt givet vad ni erbjuder (så klart). Säg att ni har bäst täckning och bäst service på marknaden (vilket jag iförsig betvivlar)....är det sanslöst mycket dyrare priset värt det???

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 40 av 44

2005-09-26, kl 09:22

Kåre

Kåre

Inlägg: 30

Det är uppenbart att du inte vet vilken "struktur" som används i ACN utan bara gissar och det brukar vara dom mesta tyckarna, de som inte vet.

Jag som alla andra är en Oberoende Representant till ACN och vill du ha information så bör du vända dig till källan och sluta gissa.

Om du tycker att det är OK att få exempelvis plats 87 i kön och "din väntetid beräknad till 34 minuter" som svar när man ringer sin kundtjänst och sedan får svara på en massa ovidkommande meddelanden och tryckande som "tryck 3" hit och "tryck 4" dit för att slutligen i bästa fall få tala med en människa om man inte innan dess tröttnat och lagt på för länge sedan eller helt enkelt glömt bort sitt ärende när det äntligen blir ens tur i kön och tycker att detta är kundservice så förstår jag att du inte värdesätter din egen tid speciellt mycket. Jag för min del har annat att göra än att sitta och vänta på att få tala med folk i telefon.

Ringer du ACN:s kundtjänst så får du prata med en person inom 10 sekunder förmodligen. Det är bara en av fördelarna men du kanske inte har så bråttom.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat