Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hellre 1% av 100:as arbete än 100% på ditt eget ?

Inlägg 21 av 44

2005-08-17, kl 09:19

Kåre

Kåre

Inlägg: 30

Du har delvis rätt. Man kan ringa till dem också för 45 öre och prata så länge man vill. Om du vill låta de stora vinsterna fortsätta att strömma dit de gjort tidigare så är det bara att fortsätta som du gör. Alla vi andra som vill ta del av en liten del av dessa stora vinster och har förstått att de pyramider du talar om snarare hör hemma bland de gamla vanliga jättarna, som nu ser sin tillvaro hotad, kan ju bli en Oberoende Representant till ACN istället. Varken du eller dina eventuella kunder skulle heller bli besvikna av kombinationen kvalitet och pris.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 22 av 44

2005-08-17, kl 12:37

username

Carl-Fredrik
Mårtensson

Inlägg: 12

He. De känner sig nog jävligt hotade. Hörde att Jarnheimer på comviq sa att de känner sig hårt pressade av ACN och funderar på att lägga ner hela skiten.....;)

Men hallå, som kund är detta ju ett skit dåligt erbjudande.... Och om du vill bli representant så måste du ju antingen

1. Lura kunder med ett kasst erbjudande
2. Säga till kunderna: - "du kan ju också bli representant" och genom att göra det så startar pyramiden, eftersom den kunden som blir representant måste i sin tur göra samma som du d.v.s. det är alltid den längst ner på pyramiden som blir lurad eftersom de till slut inte hittar någon som vill vara under dem (sex led i pyramiden innebär typ att 4.2 miljarder människor måste gå med om alla ska värva 2st).

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 23 av 44

2005-08-22, kl 01:24

Kåre

Kåre

Inlägg: 30

En del ser bara problem överallt. Andra ser lösningar. Somliga ser ingenting alls. Ytterligare andra vill inget se. Inte undra på att det blir svårt med matematiken om man inte förstår...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 24 av 44

2005-08-22, kl 20:02

username

Carl-Fredrik
Mårtensson

Inlägg: 12

Okej, Lycka till med letandet efter korkade människor som vill bli kund eller representant. Skyll inte på mig när du står utan vänner efter att ha lurat hela din bekantskapskrets. ha de

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 25 av 44

2005-08-22, kl 23:37

username

Niclas
Johansson

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

En del ser bara problem överallt. Andra ser lösningar. Somliga ser ingenting alls. Ytterligare andra vill inget se. Inte undra på att det blir svårt med matematiken om man inte förstår...



Som förgående inlägg skrev så lycka till. Och om det är nån som måste öppna ögonen så är det du min lilla herre. Som inte ens förstår konceptet i att mlm och pyramid spel funkar likadant och lurar stackars satar som dig likadant..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 26 av 44

2005-08-23, kl 15:10

Kåre

Kåre

Inlägg: 30

Alla företag är naturligtvis beroende av sina produkter och/eller tjänster. Dessa måste förstås ha ett mervärde för att kunna konkurrera. Sättet att distribuera dessa produkter eller tjänster kan göras på många sätt. Finessen med Multi Level Marketing är att man eliminerar kostsamma mellanhänder och på så sätt ger billigare produkter, vilket gynnar både kunder och representanter. Tvärtom mot vad ni påstår så är det så att kunderna uppskattar detta. Det är ingen tillfällighet att MLM av denna anledning växer enormt starkt men man skall inte blanda ihop produkter/tjänster med sättet att distribuera.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 27 av 44

2005-08-23, kl 15:25

username

Carl-Fredrik
Mårtensson

Inlägg: 12

Okej, jag trodde du hade gett dig, he.
Du svarar inte på min fråga med antingen alternativ 1 och 2 från (17(8).

Nä väl. Vad är det som är kostnadseffektivt med MLM? En sanslös massa mellanhänder som ska få sin del av kakan och begränsade stordrifsfördelar. Och om det nu hade varit kostnadseffektivt jämfört med traditionell distribution varför är erbjudandet inte billigare än t.ex. comviq i det här fallet?



Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 28 av 44

2005-08-24, kl 01:37

username

Niclas
Johansson

Inlägg: 5

Jag behöver inte yttra mig mer för callan sköter det utmärkt..

Tycker hellre admapage ska upp till bevis istället och ger dig ett halv år. Så får vi se din omsättning gentemot arbetsbörda/utskällning. Och se om det är värt det. Motbevisa mig att det är skit det du försöker kränga.

Ska äta upp ett gammalt bildäck i valfri storlek om jag har fel...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 29 av 44

2005-08-24, kl 14:49

username

Carl-Fredrik
Mårtensson

Inlägg: 12

Ja, upp till bevis istället. Vi hade några grannar som lyckades. De är nu högt upp i en annan pyramid (Herbalife). Det handlar ju om att hitta tillräckligt många idioter. Problemet med telefonprodukter är att det är så lätt att se att erbjudandet är kasst. Med t.ex. Herbalife (näringsprodukter) är det lättare är lura kunden eftersom kunden inte har tillräckligt kunskap för att utvärdera om produkten är bra (de är inte dietister i allmänhet).

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 30 av 44

2005-08-31, kl 22:43

telefonmaklarna

telefonmaklarna

Inlägg: 23

Admapage - Du kan absolut inte svara på " med´comviq ringer man för 69öre per minut" med att säga " .... om man har täckning ja, med ACN ringer man för 45öre och hur länge man vill??
1. Comviq = mobiloperatör
2.ACN = fastnätsoperatör ( De har mobiltelefoni via abbla, eller Telias nät som kanske många känner igen det som, men de erbjuder definitivt inga 45öre per samtal via mobil.)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat